رئیس مرکز مشاوره و مسئول مرکز بهداشت دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری در ارزیابی عملکردهای معاونت های دانشجویی سال تحصیلی ۹۴-۹۳ حائز امتیاز بالاتر از امتیاز دانشگاه های نسبتا” بزرگ شد.

دکتر ابراهیم نامنی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: در ارزیابی که اخیرا از طرف سازمان دانشجویان وزارت علوم از معاونت های دانشجویی دانشگاه ها صورت گرفت امتیاز مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری بالاتر از امتیاز دانشگاه های نسبتا بزرگ گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه  مرکز مشاوره دانشگاه در سال های ۹۲ و ۹۳ در این ارزیابی به صورت متوالی به عنوان مرکز مشاوره برتر کشوری انتخاب شده است عنوان داشت: :ارزیابی  صورت گرفته  در سال ۹۴ امتیاز کسب شده مرکز مشاوره دانشگاه ۶۳٫۳۱ بوده است در حالی که میانگین امتیاز دانشگاه های نسبتا بزرگ در این ارزیابی  ۵۰٫۸۵ می باشد.

دکتر نامنی با اشاره به اینکه در این ارزیابی حوزه های مختلف معاونت دانشجویی از جمله خدمات آموزشی، حمایت و پشتیبانی، انضباطی، رفاهی، تربیت بدنی، سلامت جسم، مشاوره، شاعد و غیر ایرانی را در برمی گیرد افزود: در این ارزیابی شاخص ها و المان های مختلفی  مد نظر است و مرکز مشاوره  امتیاز بالاتری نسبت به دیگر حوزه های معاونت آموزشی دانشگاه کسب کرده است.

مسئول مرکز بهداشت دانشگاه در ادامه تاکید کرد: از جمله مهمترین  شاخص های ارزیابی سازمان دانشجویان وزارت علوم می توانم به شاخص های  مدیریتی مراکز  مشاوره اشاره کنم که با توجه به اینکه مدرک تحصیلی بنده  مرتبط با این بحث  و دکتری مشاوره می باشد در این شاخص مرکز  نمره بالایی را کسب کرده است.

دکتر نامنی تصریح کرد: از طرفی در حوزه تعداد متخصصین و مشاورین مرکز عملکرد بسیار خوبی داشته ایم و هم اکنون بیش از ۱۵ مشاوره با مدرک دکتری و فوق لیسانس در این مرکز مشغول به کار هستند که در در زمینه های مختلف به مراجعه کنندگان مشاوره می دهند.

وی عنوان کرد: شاخص مهم دیگری که در این ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد بحث برگزاری کارگاه های آموزشی است که در این زمینه نیز مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری یکی از مراکز پیشرو در برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله کارگاه طرح سمن(سلامت ، مهارت ونشاط ) ، کارگاه های مهارتهای زندگی، ارتباطی، چالش ها وفرصت های زندگی دانشجویی ومهارت های تاب آوری و سبک زندگی در منطقه و کشور است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه با اشاره به برگزاری سخنرانی های مختلف در مباحث گوناگون برای دانشجویان در طی سال تحصیلی گذشته یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۴مرکز مشاوره دانشگاه با دعوت از سخنرانان و مدرسین برتر چندین عنوان سخنرانی با موضوع ازدواج، دانشگاه بدون دخانیات و پیشگیری از مصرف مواد مخدر را برای دانشجویان برگزار کرد.

مسئول مرکز بهداشت دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: توسعه فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات مرکز مشاوره از جمله شاخص های دیگر این ارزیابی می باشد که با توجه به دو برابر شدن فضای فیزیکی مرکز مشاوره دانشگاه در طی یک سال گذشته از این حیث نیز دانشگاه امتیاز بالایی را کسب کرد.

دکتر ابراهیم نامنی در خاتمه با اشاره به برنامه های مختلف این مرکز در آینده خاطرنشان کرد: سیاست و هدف بلند مدت این مرکز تلاش در راستای ارتقای سطح ارائه خدمات مشاوره و آموزشی و برگزاری برنامه های هدفمند در جهت اعتلای هرچه بیشتر مرکز است که بدون تردید کسب این موفقیت ها،  اعتلای دانشگاه را نیز در پی خواهد  داشت.

صفحه اینستاگرام رسمی خبرگزاری دانشجو                                              عضویت در صفحه رسمی اینستاگرام اخبار دانشگاه حکیم سبزواری