دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان خراسان رضوی روز چهارشنبه همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان تاثیرگذار و فعال در حوزه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی و دینی با سخنرانی یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی و حضور شخصیت های استانی همزمان با سراسر کشور در سالن صبا صداوسیما مشهد برگزار شد.

از دانشگاه حکیم سبزواری خانم ها ناهید زمانی، خدیجه برزویی، ملیحه کریمی، زهرا حسین آبادی، فرزانه فرهبدنیا و الهه رامشینی جهت حضور در این کنگره دعوت به عمل آمده بود.

دکتر شیوا خوش نسب مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت:رویکرد اصلی این کنگره فراهم سازی در زمینه مشارکت و حضور فعالانه زنان در حوزه‌های مختلف از جمله عرصه‌های «علمی، پژوهشی و فناوری»، «سیاستگذاری و حکمرانی»، «گفتمان‌سازی و رسانه»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «تعلیم و تربیت»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش» است.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امید است بتوانیم با شناسایی زنان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف در ادامه این کنگره، تحقق و اجرایی شدن تشکیل دبیرخانه دائمی این کنگره را در استان خراسان رضوی به صورت ملی دنبال کنیم.

خوش نسب بیان کرد: از زنان تاثیرگذار شناسایی شده در عرصه‌های مختلف می‌توان به صورت کنشگران فعال در حوزه حل مساله و اولویت‌های مزیت دار بهره برد.

استاندار خراسان رضوی نیز در سخنرانی خود در این کنگره گفت: حل مسائل خانواده و جامعه زنان درونی است و نیاز به جوشش از درون دارد پس باید در حوزه برنامه‌ریزی، تدبیر و اقدام و عمل، جوشش از درون جامعه زنان باشد.

دکتر یعقوبعلی نظری، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار دل‌ها اظهار کرد: یاد و خاطره شهید عزیز سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی که بنیانگذار جبهه مقاومت و احیای موضوع فلسطین در میدان بود را گرامی می‌داریم.

استاندار خراسان رضوی  به حضور باشکوه زنان ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: بنده به عنوان یک شاهد حاضر بودم که چطور بانوان ما در نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال داشتند.

لازم به ذکر است متناظر با این کنگره، اجلاسیه ای نیز درسطح شهرستان سبزوار با حضور بانوان تاثیر گذار سطح شهرستان برگزار گردید ، در این جلسه نیز از سه نفر از بانوان اعضای هیات علمی نخبه دانشگاه حکیم سبزواری خانمها دکتر زهرا بیگم مختاری،دکتر الهه اکبری و دکتر زهرا جمشیدی تقدیر به عمل آمد.