دکتر صدیقه نصری هیات علمی و عضو شورای مشاوران بین الملل دانشگاه در دومین همایش سالانه کوثرالعصمه که به میزبانی دانشگاه الزهرا کربلا و عتبه مقدسه حسینی (ع) در شهر مقدس کربلا برگزار شد، شرکت کرد. در این همایش که با همراهی خانم دکتر مشکین فام (رییس پژوهشکده زنان و مشاور رییس دانشگاه الزهرا) و خانم دکتر تاجیک (مدیر بین الملل دانشگاه الزهرا) همراه بود، از فرصت همایش جهت معرفی و شناساندن ظرفیت های دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یک دانشگاه جامع استفاده شد.


همایش کوثرالعصمه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) هر ساله به همت جامعه‌الزهرای کربلا با شرکت اساتید دانشگاه‌های جهان برگزار می‌گردد و تاثیر بسزایی در گسترش تعامل دوسویه و چند جانبه میان کشورهای مسلمان دارد. در این نشست حدود ۴۰ میهمان از کشورهای هلند، سوئد، ترکیه، لبنان، هند، موریتانی، تونس، مراکش، مصر، پاکستان، بحرین، امارات و سودان شرکت داشتند که فرصت بسیار مناسبی برای تقویت همکاری و معرفی دانشگاه حکیم سبزواری بود.
بازدید از دانشکده علوم تربیتی جامعه‌الزهرای کربلا و ملاقات و گفت‌وگو با دکتر ایمان رئیس دانشکده مذکور، از برنامه‌های ایشان بود. در این بازدید مقرر شد جلسات مجازی و حضوری در خصوص برگزاری وبینارها و نشست‌های علمی مشترک در زمینه های مختلف انجام گیرد
در ادامه طی بازدید از دانشگاه المستنصریه بغداد در نشستی با حضور دکتر حمید فاضل التمیمی رئیس دانشگاه المستنصریه (استاد گروه علوم سیاسی) و معاون بین‌الملل و همچنین روسای دانشکده‌های آن دانشگاه شرکت و درخصوص امکان همکاریهای دوجانبه گفت و گوهایی انجام شد. در این بازدید دانشکده‌های ادبیات و زبان‌های خارجی، و علوم سیاسی نیز مورد بازدید هیئت ایرانی قرار گرفت. بازدید از مرکز مطالعات زنان و دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بغداد از دیگر برنامه‌های این سفر بود.


شرکت در ضیافت شام به دعوت دکتر بشری الزوینی استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه العراقیه (وزیر سابق زنان و مشاور سابق رییس جمهور کشور عراق) از دیگر برنامه های این سفر بود. در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت همکاری دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه العراقیه از ایشان دعوت شد تا مراسم رونمایی از کتاب جدید ایشان در دانشگاه حکیم سبزواری صورت پذیرد و زمینه همکاری بیشتر در تبادل استاد و دانشجو فراهم شود.
در این سفر با برخی میهمانان غیرعراقی همایش کوثرالعصمه از جمله اساتیدی از سودان، لبنان، هند، مراکش، بحرین، هلند و پاکستان و… در خصوص زمینه‌های همکاری دانشگاهی ملاقات هایی انجام شد. در این گفت‌وگوها ضمن معرفی دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دانشگاه دوم سرآمد در حوزه های مختلف علمی در شرق کشور، آمادگی این دانشگاه برای همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به تشریح بیان شد.