محمد فدوی مزینانی، دانشجوی دکترای مشترک رشته فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه تورین ایتالیا  موفق به فتح قله مون بلان، بلندترین قله رشته کوه آلپ و برافراشتن نام دانشگاه حکیم سبزواری در بلندای این قله شد.

این دانشجوی دکترا در گفتگویی با  روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به اینکه  قله مون بلان  بزرگترین ارتفاع رشته کوه آلپ به ارتفاع ۴۸۰۷ متر  است که در مرز بین ایتالیا و فرانسه و سویس قرار دارد، گفت:  مون پلان یک قله کاملا فنی است و تنها یک گام اشتباه  سرنوشت صعود را تغییر  دهد، از این رو برای این صعود برنامه ریزی  دقیقی را در نظر گرفتم و صعود خود  را از مسیر نرمال  این قله، یعنی منطقه شامونی فرانسه انجام دادم.

وی این صعود را  از خطرناکترین تجربیات کوهنوردی خود عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجم شده، توانستم این صعود را بدون راهنما و با همراهی گروهی از کوهنوردان انجام دهم .

photo_2016-08-28_21-56-24

دانشجوی دکترای مشترک رشته فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه تورین ایتالیا هدف خود از برافراشتن نام دانشگاه حکیم سبزواری و تورین ایتالیا را تقویت همکاری های علمی ایران و ایتالیا عنوان و خاطرنشان کرد: امیدوارم این تبادلات علمی روز به روز بیشتر و مستحکم تر شود و روزی به بلندا، استواری  و زیبایی بی بدیل مون بلان تبدیل گردد.

وی همچنین هدفش از کوهنوردی را دیدار با طبیعت و زیبایی های آن عنوان کرد و تاکید داشت: بی شک مشاهده این زیبایی ها  انسان را به خالقش نزدیک تر می کند و همواره لحظات صعود از لذت بخش ترین لحظات زندگی من  بوده است.

گفتنی است محمد  فدوی مزینانی، چهارمین دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری و اولین دانشجوی مشترک این دانشگاه و دانشگاه تورین ایتالیا می باشد می باشد که پس از انعقاد تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه تورین ایتالیا به این دانشگاه اعزام شده است.

وی هم اکنون در حال کار بر روی پروژه پایان نامه دکترای خود در رشته ی  فیزیک هسته ای  زیر نظر پروفسور چیریو از دانشگاه تورین ایتالیا و دکتر علی اصغر مولوی از دانشگاه حکیم سبزواری می باشد  .

شایان ذکر است که این دانشجوی دکترای دانشگاه ، در کنار تحصیل و کار مطالعاتی بالغ بر ۱۵ سال است که به صورت حرفه ای و مداوم در رشته کوهنوردی فعال بوده و پیش از این نیز بارها موفق به صعود به قله های مرتفع کشور از جمله دماوند،  الوند، دنا،  سبلان و … شده است.از دیگر افتخارات ایشان عضویت در انجمن مخترین ایران  با ۶ ثبت اختراع  و  کسب  عنوان مدرس نمونه دانشگاه فنی حرفه ای کشور  در دو دوره  می باشد.