دانشگاه حکیم سبزواری، اولین دانشگاه کشور در پیشبرد تخصصی کبدی در ایران

مدیر روابط عمومی و دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری در اختتاميه تورنمنت بین المللی کبدی جام فجر مقاومت از پیشگامی این دانشگاه در میان دیگر دانشگاه های کشور در خصوص پیشبرد تخصصی رشته کبدی خبر داد.

دکتر امین کوشکی با اشاره به اینکه از سه ماه پیش پیشنهاد میزبانی دانشگاه حکیم به فدراسیون کبدی کشور برای برگزاری این رویداد بین المللی داده شد گفت: با پیگیری های مستمر در ٢۵ دی ماه مجوز برگزاری مسابقات توسط  شورای برون مرزی وزارت ورزش ایران صادر شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در سه روز برگزاری این رقابت ها ٧ تیم از ۵ کشور ایران، عراق فلسطين، پاکستان و لبنان با یکدیگر به رقابت پرداختند که سعی کردیم همراه با این مسابقات برنامه های جانبی متنوعی را نیز داشته باشیم.

دکتر کوشکی با بیان اینکه حضور داوران بین المللی در ارتقای کیفیت این رویداد موثر بود نیز گفت: آشنایی با ظرفیت های دانشکده تربیت بدنی از مهم ترین اهداف این رویداد بود و مقرر شد از این پس درس کبدی به عنوان یکی از دروس این دانشکده قرار گیرد.

وی با قدردانی از مسئولین شهرستان که در برگزاری این رویداد به دانشگاه حکیم سبزواری یاری رساندند اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم دانشگاه این است که به عنوان اولین دانشگاه کشور، کبدی را به صورت تخصصی و در قالب آکادمیک پیش ببرد تا در سال های آینده نیز شاهد برگزاری این مسابقات در دهه فجر باشیم.