افتتاحیه تورنمنت بین المللی کبدی جام فجر مقاومت صبح امروز در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم،دکتر محمد علی زنگنه اسدی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و ابزار خشنودی نسبت به برگزاری رویداد بین المللی کبدی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت :مفتخریم که گرامیداشت دهه فجر را با مسابقات کبدی در دانشگاه برگزار می‌کنیم و این مهم خود مقدمه ای خواهد شد برای وحدت خطه ای از جهان اسلام.

وی با تشکر از حضور تیم ها و مسئولینِ فعال در این ورزش زیبنده افزود: مسئولین شهرستان و دانشگاه حکیم سبزواری تمهیدات ویژه ای را برای برگزاری این رویداد فراهم نموده اند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با بیان اینکه امروزه ورزش یک پدیده در جهان برای رویکرد صلح و صلح طلبی است اضافه کرد: ورزش پدیده ای شامخ برای همبستگی ملی و بین المللی است و امیدواریم همه ما بتوانیم بیش از پیش برای برگزاری اینچنین رویدادهایی بکوشیم و آینده خوبی برای جهان بشریت رقم بزنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولین شهرستان و دانشگاه، میزبانی شایسته ای برای برگزاری هر چه بهتر این تورنمنت داشته باشند.

دبیر فدراسیون کبدی ایران و رئیس کمیته داروان کبدی آسیا در مراسم افتتاحیه تورنمنت کبدی فجر مقاومت در دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: هدف از برگزاری این رویداد و دعوت از کشورهای همجوار، ایجاد همبستگی بیشتر در ابعاد ورزشی کشورهای اسلامی و رشد روزافزون کبدی در آسیا بوده است.

 صفرعلی ساریخانی با اشاره به برگزاری اولین تورنمنت بین المللی کبدی در سبزوار به منظور توسعه هر چه بیشتر این ورزش در ایران اضافه کرد: در طول دو سال های اخیر ورزشکاران سبزواری در حوزه کبدی توانسته اند به موفقيت های خوبی در سطح ایران دست پیدا کنند.

رئیس کمیته داروان کبدی آسیا اظهار داشت: رشد و ترقی ورزش ایران باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد گفت:جای افتخار و سربلندی ست که مسئولان شهرستان سبزوار در این ابعاد به ورزش توجه می کنند. آرزوی ما رشد و ترقی ورزش ایران است.

گفتنی است تورنمنت بین‌المللی کبدی-جام فجر مقاومت با حضور تیم‌های ملی پاکستان، عراق ، فلسطین،لبنان و ایران، از امروز تا سه شنبه ۱۷ بهمن به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شود.