دبیر اولین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی سبزوار با اشاره به اتمام داوری مرحله اول ایده ها توسط هیات داوران تخصصی  گفت: پس از پایان مرحله اول داوری تخصصی ایده های رسیده به جشنواره، از هر یک از سه حوزه ۵ ایده به مرحله پایانی راه یافتند.
دکتر رضا سهیلی فرد افزود: در روز جشنواره این ۱۵ ایده به صورت حضوری توسط ایده پردازان ارایه شده و توسط داوران مورد پرسش و پاسخ قرار می گیرند
وی با اشاره به اینکه نفرات اول تا سوم هر حوزه تعیین و در اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار  می گیرند تصریح کرد: در هر حوزه یک ایده نیز با رای مخاطبین حاضر در جلسه انتخاب شده و به عنوان ایده منتخب مخاطبین مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری  یادآور شد: نتایج داوری مرحله اول تا پایان روز یکشنبه ۸ اسفندماه ازطریق کانال تلگرام و وبسایت جشنواره اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: از برگزیدگان مرحله اول دعوت می شود در کارگاهی که جهت آموزش نحوه ارایه حضوری ایده در جشنواره در ساعت ۱۲ روز دوشنبه در محل مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود، شرکت نمایند.
دکتر سهیلی  فرد با یادآوری اینکه حضور در این کارگاه  رایگان بوده عدم حضور در جلسه کارگاه را به منزله آگاهی ایده پرداز از نحوه ی ارایه طرح  عنوان کرد.
گفتنی است از تمامی ایده پردازان دعوت می گردد جهت دریافت کارت ورود روز دوشنبه ساعت ۱۰ الی ۱۴ به مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری واقع در خیابان ۲۴ متری انقلاب، خیابان نیستان، پلاک ۵ مراجعه نمایند.
لازم به یادآوری است به تمامی ایده پردازان گواهی شرکت و ارسال ایده به جشنواره  در روز برگزاری جشنواره اعطا خواهد شد.