در قالب قرارداد ارتباط با صنعت بين شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان و دانشگاه حکیم سبزواری امکان سنجی فنی و اقتصادی نصب واحد های تولید برق و حرارت همزمان (CHP ) در شرکت تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان به دکتر حسینا عضو هیات علمی  پردیس فناوری های نوین حضرت زینب (س) دانشگاه حکیم سبزواری سپرده شد.

 مجری این طرح در خصوص این قرارداد به روابط عمومی دانشگاه گفت: با توجه به قطعی شبکه برق در چند سال گذشته، برخی شرکت های صنعتی تولیدی با چالش جدی ای مواجه شده اند. از اینرو استفاده از واحدهای کوچک تولید برق اعم از انواع دیزلی و گازسوز توسط این واحدها رو به افزایش است. اما چالش های اصلی تولید برق توسط این مجموعه ها، امکان سنجی فنی از نظر ساختار شبکه برق (به جهت فروش برق به شبکه) و نوع مصرف این واحدهای صنعتی (امکان تامین برق واحد تولیدی صنعتی) و همچنین برآوردهای مالی و مقرون به صرفه بودن این طرح است.

 عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: شرکت سیم و کابل مغان بعنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان سیم و کابل کشور با بیش از ۳۰۰  نفر نیروی کار،  یکی از مجموعه هایی است که با توجه به سفارشات صادراتی، در زمان قطعی برق به خصوص فصل تابستان با مشکلات عدیده ای مواجه است. از اینرو در این پروژه تحقیقاتی فنی و مشاوره ای، مقرر شد مطالعات فنی و اقتصادی نصب چندین واحد تولید برق و حرارت همزمان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و در صورت ارزیابی مثبت، خرید و نصب این واحدها اجرایی گردد.

دکتر مجید حسینا هدف از اجرای این طرح را حل یکی از مشکلات واحدهای تولید و صنعتی و همچنین افزایش تولیدات پراکنده به جهت افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق عنوان نمود.