دستگاه ترمو راکتو ، قابل استفاده در آزمایشگاه های محیط زیست، زیست شناسی و مهندسی شیمی توسط دکتر مجتبی هادوی فر عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

 دکتر هادوی فر در گفتگو با  روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به اینکه  مراحل طراحی، ساخت و تست های اولیه این دستگاه در گروه محیط زیست دانشگاه حکیم سبزواری صورت گرفت، گفت: ساخت این دستگاه به صورت بومی در راستای سیاست های دانشگاه حکیم سبزواری در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.

 این استاد دانشگاه افزود: این دستگاه با رعایت استاندارهای بین المللی ساخته شده است  و قابل استفاده در آزمایشگاه های محیط زیست جهت آنالیز آب و فاضلاب، زیست شناسی جهت هضم نمونه های آلی، شیمی و مهندسی شیمی جهت انجام واکنشهای شیمیایی در دما و زمان لازم است.

 وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این دستگاه، یک چهارم  نمونه خارجی و حدود ۱۵ میلیون ریال ارزیابی شده است.

دکتر هادوی فر افزود: هم چنین هزینه تعمیر آن در صورت خرابی احتمالی، یک دهم شرکتهای وارد کننده مشابه خارجی آن خواهد بود.

 عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه مراحل طراحی و ساخت این دستگاه ۳ ماه به طول انجامید، یادآور شد: ساخت تجهیزات آزمایشگاهی دیگری همچون الکترو شوکر، حمام آبی و . با توجه به نیاز سایر همکاران در آزمایشگاه های گروه محیط زیست دانشگاه  در حال بررسی است.

دکتر هادوی  در خاتمه عنوان کرد: از رئیس دانشگاه و معاونت پژوهشی دانشگاه بخاطر حمایت های مالی و معنوی در جهت ساخت این دستگاه تشکر ویژه دارم.