دو مقاله پژوهشی دکتر مجتبی هادوی فر عضو هیات علمی گروه تکنولوژی محیط زیست دانشگاه حکیم سبزواری در ژورنال های بین المللی منتشر شد.

 دکتر هادوی فر در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، گفت: در شش ماهه نخست امسال دو مقاله توسط اینجانب در ژورنال های بین المللی به چاپ رسیده است.

 این استاد افزود: اولین مقاله بنده با نام

Application of integrated ozone and granular activated carbon fordecolorization and chemical oxygen demand reduction of vinassefrom alcohol distilleries

در ژورنال Environmental management journal با ضریب تاثیر ۳٫۱۳ در کشور آمریکا به چاپ رسیده که ژورنالی با کیفیت Q1 در زمینه علوم محیط زیست می باشد.

وی ادامه داد: این مقاله در زمینه تصفیه پساب صنایع الکل سازی می باشد که به صورت منحصر به فرد شیمی فرآیند تصفیه پساب را توسط اوزون و کربن فعال گرانولی به بحث گذاشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری یادآور شد: دومین مقاله با عنوان

Removal of mercury(II) and cadmium(II) ions from syntheticwastewater by a newly synthesized amino and thiolated multi-walledcarbon nanotubes

در ژورنال Journal of the Taiwan Institute of Chemical Engineers با ایمپک فاکتور ۲٫۸۴و با کیفیت Q1 در کشور تایوان منتشر شد..

وی تصریح کرد: این مقاله با همکاری اساتید مرکز نانو تکنولوژی کوئینزلندو دانشگاه Griffith استرالیا به چاپ رسیده است.

دکتر هادوی فر با اشاره به اینکه  مقاله یاد شده  به صورت جامع به بررسی روند حذف و رقابت توام فلزات جیوه و کادمیوم در محیط آبی توسط نانو لوله های کربنی عامل دار شده می پردازد، بیان کرد:  این نانو لوله های کربنی بشدت حساس به جیوه می باشد و در ساخت نانو سنسورهای حساس به جیوه در آینده استفاده خواهد شد.

استاد دانشگاه حکیم همچنین با عنوان اینکه مقاله ی دیگری نیز مرتبط با ساخت این نانولوله ها در ژورنال Chemical Engineering Journal با ضریب تاثیر ۵٫۳۱ در سال ۲۰۱۴ توسط اینجانب به چاپ رسیده است گفت: تاکنون بیش از ۶۵ بار در مجلات معتبر بین المللی در زمینه نانو تکنولوژی سایت شده است.

عضو هیات علمی گروه تکنولوژی محیط زیست ضمن تشکر از زحمات و حمایت های معاونت محترم پژوهشی دانشگاه  خاطرنشان کرد:  در طول دو سالی که  در خدمت دانشگاه حکیم هستم ۳ مقاله ISI و ۴ مقاله علمی پژوهشی و چند مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی از بنده به چاپ رسیده است.