دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر علی اصغر مولوی را به عنوان سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری منصوب کرد.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن حکم انتصاب دکتر مولوی به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر علی اصغر مولوی
سلام علیکم
با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری منصوب می‌شوید.
امید است با جلب مشارکت مسئولین استان و استفاده از ظرفیت‌های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.
امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست‌های مؤثر به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.
 

منصور غلامی

 
دکتر علی اصغر مولوی متولد سال ۱۳۵۲ شامکان از توابع سبزوار، فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه فردوسی مشهد بوده و در حال حاضر استاد دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری با تخصص فیزیک هسته ای – کاربرد در پزشکی است.
وی تاکنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ رساله کارشناسی ارشد و دکتری را به عهده داشته و ۸۵ مقاله پژوهشی در مجلات معتبر بین المللی و داخلی چاپ کرده است.
تألیف۳ کتاب و ترجمه بیش از ۹۰ مقاله در همایش ها و کنفرانس های ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های علمی دکتر مولوی است.
دکتر مولوی عضو مرکز بین المللی فیزیک نظری پروفسور عبدالسلام ICTP در تریست  ایتالیا است و علاوه بر این، با دانشگاه های تورین و تریست ایتالیا نیز همکاری تحقیقاتی دارد.
وی همچنین چندین بار به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شده است.
دکتر مولوی برنده جایزه و مدال Young Scientist Award از سازمان بین المللی فیزیک پزشکی (IOMP) سال ۲۰۰۶۶ در سئول کره جنوبی است و در سال ۲۰۱۰۰ نیزTril Prize in Medicai physics را از مرکز  بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام در ایتالیا دریافت کرده است.
وی در حال حاضر، داور مجلات علمی مختلفی مانند مجله فیزیک پزشکی ایران، سنجش و ایمنی پرتو،  Applide Radiation and Isotopes و …. می باشد.
دکتر مولوی در چهار سال گذشته، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری بوده است.
همچنین دکتر غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در نامه جداگانه ای ضمن موافقت با استعفای دکترجواد حداد نیا، از خدمات وی در دوران سرپرستی دانشگاه حکیم سبزواری تقدیرکرد.
 
منبع: سایت وزارت علوم