همزمان با ایام دهه مبارک فجر دانشجویان بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری با همراهی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صبح دیروز با حجت الاسلام مقیسه امام جمعه شهرستان سبزوار دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حجت الاسلام مقیسه در این دیدار با بیان اینکه اشتراکات و مناسبات ایران و افغانستان در سطح بالایی قرار دارد، گفت: دو ملت‌ ایران و افغانستان قرن‌های زیادی در کنار هم بوده و دین، تاریخ و فرهنگ و زبان مشترک اساس توسعه روابط  دو کشور است.

امام جمعه سبزوار اظهار داشت: این اشتراکات و حسن همجواری سبب شده امنیت، پیشرفت و آبادانی این دو کشور در گرو همدیگر باشد.

حجت الاسلام مقیسه شجاعت، سخت کوشی و طالب علم بودن را  به عنوان سه ویژگی مهم جوانان افغانستان برشمرد و ابراز داشت: جوانان  افغانستانی بسیار با انگیزه و مستعد هستند و امیدوارم این جوانان پس از فراغت از تحصیل بتوانند از  علم، تخصص و مهارتی که آموخته اند برای خدمت به مردم کشورشان خود بهره بگیرند.

مدیرهمکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست با اشاره به تحصیل بیش از ۲۶۰ دانشجوی اتباع افغانستان در این دانشگاه، گفت: برنامه وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران، با توجه به توان و پتانسیل دانشگاه های ایرانی، خدمت رسانی به کشورهای مجاور و همسایه به خصوص کشور افغانستان با توجه به اشتراکات دینی و زبانی بین دو کشور است.

دکتر غلامعلی فرزی با تاکید بر اینکه وجود یک همسایه قوی و قدرتمند برای کشور ما بسیار حایز اهمیت است، اظهار داشت: علاقمند هستیم که میزبان خوبی برای دانشجویان اتباع کشور افغانستان باشیم و علاوه بر آموزش علم و تخصص، رشد و پرورش جنبه های مذهبی و دینی دانشجویان را نیز مدنظر داریم.

گفتنی است در ابتدای این نشست مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه حکیم سبزواری، مدیر فرهنگی دانشجویی و نماینده دانشجویان اتباع نیز به بیان سخنانی در حضور امام جمعه شهرستان پرداختند و در پایان دانشجویان بین الملل و مسئولان دانشگاه نماز ظهر و عصر را به امامت امام جمعه شهرستان اقامه کردند.