رئیس سازمان بسیج اساتید از لزوم تشکیل کمیته های تخصصی در راستای تحقق شعار سال و احصای ظرفیت‌های علمی و پتانسیل‌های پژوهشی موجود در سازمان بسیج اساتید خبر داد.

. به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر محمدرضا مردانی در نشست با دانشگاهیان سبزوار با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها برای تحقق شعار سال استفاده کرد، گفت: «مهار تورم و رشد تولید» از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است و سازمان بسیج اساتید باید با ایجاد کمیته های تخصصی در سطح دانشگاه ها نقش خود را در این راستا ایفا کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی و رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله راهبردهای بسیج اساتید دانست و گفت: کمک به کارآمدی نظام حکمرانی، انسجام بخشی و اعتلای سازمانی و کمک به اعتلای آموزش عالی کشور از مأموریت‌های مهم سازمان بسیج اساتید کشور است.

دکتر مردانی با اشاره به اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی علیه ملت ایران کاملا ناامید شده است، اظهار داشت: با تغییر استراتژی دشمنان، نظام امروز با جنگ ترکیبی بسیار پیچیده ای روبه رو است.

وی افزود: در خط مقدم این نبرد شما اساتید دانشگاه ها و به تعبیر رهبر انقلاب فرماندهان و افسران جنگ نرم هستید که نقش اساسی در خنثی سازی دسیسه های دشمنان دارید.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب، اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و طرح موضوعات حاشیه ای برای ایجاد تفرقه و دوقطبی سازی کاذب و جلوگیری از پیشرفت جامعه است.

وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر نظام در حوزه های علمی اظهار داشت: امروز وظیفه اساتید بسیجی و ارزشی دانشگاه ها تشریح جایگاه رفیع علمی کشور در راستای جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه های مقام معظم رهبری برای نسل جوان و ایجاد امیدبخشی در مقابل هجمه های دشمنان انقلاب در جهت یاس و ناامیدی جوانان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه با اشاره به دیدار رهبری با دانشجویان، گفت: دانشجوی عزیزی در این دیدار اظهاراتی داشتند مبنی بر اینکه اگر از همان ابتدا در همه مسائلی که پیش می‌آمد، رفراندوم برگزار می‌کردید، حالا دیگر حساسیت در این مسئله وجود نداشت که معظم له در قالب سوالاتی به دغدغه این دانشجو پرداختند و فرمودند مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ چطور می‌شود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات می‌شود کرد، از همه طرف حرف می‌شود زد؟ اصلا یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبی‌سازی می‌کنند برای اینکه یک مسئله‌ای رفراندوم بشود. در همه‌ی مسائل رفراندوم بکنیم؟

مردانی تاکید کرد: بعد از این بیانات، برخی در فضای مجازی و رسانه ای شروع به فضاسازی علیه این بیانات روشن و واضح کردند، در صورتی که در جمهوری اسلامی با برگزاری چند رفراندوم و بیش از ۴۰ انتخابات بارها به آرای مردم توجه شده است و این در برخی از کشورهای مدعی دموکراسی نیز سابقه ندارد. و

ی ادامه داد: این موضوع سبب شد که گروهی از ورشکستگان سیاسی که متاسفانه عناوین دانشگاهی را بر روی خود گذاشته اند، بیانیه ای صادر کرده و از مقام معظم رهبری بخواهند که حرف خودشان را تصحیح کنند، این‌ها دنباله‌های همان‌ جریان هایی هستند که در فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ با گرا دادن به دشمنان سبب شدند حلقه تحریم‌ها برای ملت ایران تنگ تر شود.

دکتر مردانی افزود: جالب اینجاست که علیرغم اینکه نظام بارها مداخله در جنگ اوکراین و روسیه را رد کرده در این بیانیه به نوعی این موضوع مطرح شده است و تلاش شده با اتهام زنی بستری برای سوء استفاده دشمنان نظام فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است نتیجه ناکارآمدی مدیریتی جریان خاص سیاسی است که سالها مسئولیت و مدیریت کشور را در اختیار داشته اند و امروزه با حاشیه‌سازی سعی می کنند مسیر حرکت و پیشرفت انقلاب را منحرف کنند.

دکتر مردانی افزود: سازمان بسیج اساتید با رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه درصدد کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور است. وی ادامه داد: ایران اسلامی امروزه کانون ایستادگی و محور مقاومت و باعث دلگرمی مسلمانان و مظلومین جهان است و به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل شده است.

دکتر مردانی با اشاره به تقویت رویکرد علمی و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور ، اظهار داشت: در همین راستا و برای توسعه نقش آفرینی تخصصی این سازمان، در سال گذشته جشنواره علمی شهید چمران برگزار شد.

رئیس‌سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به پیگیری جهت اصلاح آیین‌نامه اجرایی بسیج اساتید، گفت: امیدواریم با اصلاح این آیین نامه که مصوب سال ۱۳۸۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، برخی خلاهای موجود برطرف و نقش اساتید بسیجی و بسیج اساتید در دانشگاه ها پررنگ تر و موثرتر شود.

وی از سازمان بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان دو بازوی ارزشمند و اثرگذار در حوزه حفظ و تعالی ارزش‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه نام برد و اظهار داشت: فلسفه تشکیل بسیج اساتید تحقق اهداف عالیه دانشگاه اسلامی و تمدن نوین اسلامی در راستای مرجعیت علمی دانشگاه ها است.

دکتر مردانی با تاکید بر اینکه بسیج اساتید از دانشگاه جدا نیست، یادآور شد: بسیج اساتید باید در خدمت دانشگاه و در کنار مدیریت دانشگاه خودش را ملتزم به دانشگاه بداند و در ماموریت ها و اولویت های دانشگاه میدان دار و پیشگام باشد.