رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در اولین نشست کمیته پدافند غیرعامل این دانشگاه گفت: باید به گونه ای عمل کنیم تا بتوانیم گفتمان پدافند غیرعامل  را در دانشگاه نهادینه کنیم.

SONY DSC

دکتر جواد حدادنیا در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه نهاد تبیین‌کننده و مهمی در اجرای پدافند غیرعامل در جامعه است، افزود: پدافند غیر عامل می بایست در تمامی سطوح مورد تاکید قرار گرفته و به آن توجه جدی شود، زیرا این اصل می تواند موجب مصونیت بخشی دستاوردها و کاهش بلایا و خطرات پیش بینی نشده، شود. رئیس کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه حکیم سبزواری بر اهتمام کلیه حوزه های دانشگاه در اجرای سیاست های پدافند غیر عامل بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکیدکرد و یادآور شد: برآنیم تا با مشخص شدن الزامات پدافند غیر عامل در دانشگاه در جهت کاهش آسیب پذیری در برابر این پدیده ها گام برداریم.

SONY DSC

 
مدیر حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه حکیم سبزواری :قصد داریم  با توسعه ی فعالیت های این کمیته به اجماع و هماهنگ شدن حوزه های دانشگاه در راستای پدافند غیرعامل در دانشگاه برسیم.
مدیر حراست دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح تشکیل کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه حکیم سبزواری به صورت علمی تهیه و تدوین شده و مورد تصویب هیات رئیسه دانشگاه قرار گرفته است، گفت: تا قبل از تشکیل این کمیته حوزه های مختلف در اجرای این فرایند به صورت جزیره ای عمل می کردند.

 مهندس هادی نصرتی پور افزود : برآنیم با تشکیل این کمیته به اجماع سیستماتیک و هماهنگ شدن ارگان ها در راستای الزامات پدافند غیرعامل در دانشگاه برسیم.

SONY DSC

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: در اولین جلسه این کمیته تصمیم گرفته شد هر حوزه دانشگاه الزامات  مورد نیاز خود در بحث پدافند غیرعامل را شناسایی و در جلسه بعدی کمیته مطرح کند تا بر اساس این الزامات اولویت بندی در این موضوع تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این اولویت ها طرح هایی اعم از کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت تامین این الزامات صورت خواهد گرفت، عنوان داشت: این طرح ها بر اساس اولویت بندی کمیته  به مرور در سطح دانشگاه اجرا خواهد شد.

 مدیر حراست دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به  جامعه ۱۰ هزارنفری دانشگاه حکیم سبزواری، یادآور شد: بر آنیم تا با پیاده کردن سیاست های پدافند غیرعامل در دانشگاه آمادگی خود را در برابر حوادث و بحران های طبیعی و غیر طبیعی افزایش دهیم و تبعات این حوادث در سطح دانشگاه را کم کنیم.

SONY DSC