رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: رسانه ها نقش مهم و بی بدیلی در توسعه جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی دکتر جواد  حدادنیا در نشستی با  مدیر و خبرنگاران دفتر خبرگزاری ایرنای سبزوار افزود: خبرنگاران با نقدهای سازنده خود زمینه تعالی جامعه را فراهم می کنند و با طرح مشکلات جامعه و ارائه راهکار کمک به حل آن می کنند.

وی  اظهار کرد: رسانه ها باید با اطلاع رسانی دقیق و حفظ امانتداری در جهت همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان، دفاع از منافع ملی، فرهنگ غنی اسلامی، ایجاد فضای امید و همدلی و وحدت در جامعه تلاش کنند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین به جایگاه و اهمیت رسانه ها اشاره و بیان کرد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از رسانه هایی است که با انتشار اخبار معتدل و نقد به موقع و منصفانه نقش بسزایی در اطلاع رسانی درست دارد.

دکتر حدادنیا خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) را رسانه ای حرفه ای و مهم خواند و گفت: این رسانه مادر با سرلوحه قرار دادن سه شعار سرعت، دقت و صحت، در عرصه رسانه ای کشور موفق عمل کرده است.

وی  در ادامه با اشاره به عملکرد بسیار خوب خبرگزاری  جمهوری اسلامی را در انعکاس اخبار و وقایع شهرستان یادآور شد: از جمله این حضور موثر و انعکاس عالی را می توان در بازتاب خبری کنگره بین المللی سربداران مشاهده کرد که  عملکرد خبرگزاری ایرنا در این همایش بین المللی  فوق العاده بود.

وی با بیان اینکه  دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی شهرستان تعاملات و ارتباطات  محکم و پایداری با رسانه ها برقرار است، تصریح کرد: در سه سال گذشته دانشگاه حکیم جزء معدود سازمانهای شهرستان بوده که به صورت متوسط هر سال   دو نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرده است.
دکتر حدادنیا یاد آور شد:  در ادامه با عنوان اینکه رسانه ها و اصحاب رسانه باید سعه صدر داشته باشند و البته این صعه سدر باید در همه ارکان کشور نهادینه شود و باید یاد بگیریم که قدرت تحمل خود را بالا ببریم.

وی در ادامه  با تاکید بر اینکه هدف ما کوتاه کردن دیوارهای دانشگاه است، تصریح کرد: معتقدیم که دانشگاه برخوردار از منایع انسانی و علمی بالا مانند دانشگاه حکیم سبزواری در توسعه شهرستان باید به صورت سیستماتیک و ساختاری نقش آفرین باشد.

رئیس دانشگاه حکیم  سبزواری خاطر نشان کرد:  در همین راستا و  در طی دو سال گذشته دانشگاه حکیم به صورت رسمی و ساختاری به مباحث توسعه شهر ورود پیدا کرده که از جمله آن می توان به  ورود جدی و سیستماتیک دانشگاه  به بحث شهر هوشمند و مباحث فرهنگی اشاره کرد.