مرحله مقدماتی بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور (قطب ۳) در حالی به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که آمار دانشجویان شرکت کننده دانشگاه حکیم سبزواری در این رقابت ها با جهشی چشمگیر رشد هفت برابری را نسبت به دوره پیش نشان می دهد.
به گزارش روابط عمومی به نقل از دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری، این دفتر با حمایت ریاست، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت اداری و مالی دانشگاه، پس ازبررسی های لازم درخصوص انتخاب دانشجویان مستعد هر رشته، تیمی متشکل از ۳۸ دانشجوی برتر دانشگاه را به مرحله مقدماتی در المپیاد علمی دانشجویی کشور اعزام کرد.

بر طبق این گزارش تیم دانشجویی دانشگاه در این رقابتها متشکل از دانشجویانی از رشته های حقوق، الهیات،شیمی، فیزیک، زیست،ریاضی، آمار، جغرافی، عمران، مکانیک، مواد، برق، مهندسی شیمی بود.

این دانشجویان  در روز های پنج شنبه و جمعه  ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت با هم به رقابت پرداختند که از این میان  ۵ دانشجوی برگزیده از هر رشته به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

گفتنی است  در این رقابت علمی ۴۲۰ دانشجو دختر و پسر از استان های سمنان ، خراسان های رضوی ، شمالی و جنوبی در ۲۰ رشته از ۴ گروه کشاورزی و منابع طبیعی ، علوم انسانی ، فنی  مهندسی و علوم پایه شرکت داشتند.

۲۰۱۶-۰۵-۱۲ ۱۱٫۳۵٫۱۴ ۲۰۱۶-۰۵-۱۲ ۱۵٫۵۳٫۰۹