نشست صميمي رياست دانشگاه با مسئولان شرکت برق استان

مقارن با ميلاد فرخنده حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در اين اعياد خجسته، بازديدهاي متعدد و برگزاري جلسات پي در پي، عزم راسخ رياست و ساير مسئولان دانشگاه را در تقويت بنيان هاي علمي-پژوهشي و آموزشي دانشگاه و استفاده از توانمندي هاي موجود و بالقوه در ايجاد رابطه و تعامل با حوزه هاي مختلف جامعه، خصوصاً بخش صنعت و فناوري، نشان مي دهد.

SONY DSC

شنبه ۲۸ ديماه، با حضور مهمانان و مدعوين شرکت برق استان، نويدگر روزهايي خواهد بود که صنعت و دانشگاه، همگام با يکديگر، در عرصه هاي مختلف، توانايي ايران اسلامي را در رشد و شکوفايي ميهن به دست نيروهاي جوان و مستعد کشور، نظاره گر باشند.

آقاي مهندس مزيني، مدير عامل شرکت توزيع برق استان خراسان رضوي، در معيت هيأت همراه، ضمن ديدار با رئيس دانشگاه، انتصاب وي را به سمت جديد تبريک عرض نموده و ابراز اميدواري کرد که با حضور دکتر حدادنيا در دانشگاه حکيم سبزواري، افق هاي نو در راستاي همکاري هاي متقابل ميان صنعت و دانشگاه بيش از پيش، شکوفا و پديدار گردد.

در اين جلسه صميمي که آقايان مهندس مهرکيش، مدير حوزه غرب استان خراسان رضوي، مهندس شرکا، معاون برنامه ريزي شرکت توزيع برق استان، مهندس انبياء، مدير عامل شرکت برق سبزوار و آقاي دکتر قاضي، از اساتيد برجسته حوزه صنعت برق دانشگاه فردوسي مشهد، نيز حضور داشتند، مهندس مزيني، مدير عامل شرکت برق استان، از دکتر حدادنيا به عنوان فردي توانمند و فعال در حوزه پژوهش و فناوري و صنعت خصوصاً صنعت برق ياد کرد و ابراز اميدواري کرد که با استفاده از پتانسيل موجود در دانشگاه حکيم سبزواري، زمينه هاي همکاري متقابل صنعت و دانشگاه و اجراي پروژه هاي مشترک، بيش از گذشته فعال و برقرار شده و اين دو حوزه بتوانند از توانمندي هاي خود در ارتقاي منافع دو جانبه بيشتر استفاده نمايند.

مهندس مزيني همچنين به اجراي اتوماسيون برق در استان اشاره و افزود:

“اجراي اتوماسيون برق که پيش از اين با هزينه هاي ميلياردي از خارج از کشور تأمين مي شد و با همکاري آقاي دکتر حدادنيا و شرکت برق استان خراسان رضوي، بومي سازي شد، برگ زريني خواهد بود از همکاري متقابل بين صنعت و دانشگاه و اين حرکت بايستي در شرايط کنوني کشور به نهضتي بزرگ و ادامه دار تبديل گردد تا تمامي نقاط ايران اسلامي از برکات آن بهره مند شوند.”

 SONY DSC

دکتر قاضي از اساتيد باسابقه و عضو هيأت علمي دانشگاه فردوسي مشهد نيز ضمن تبريک به دکتر حدادنيا، ويژگي بارز شخصيت ايشان را تلاش بي وقفه در پيوند تئوري با عمل دانست و ابراز اميدواري کرد که اين سخت کوشي و ممارست به تمام ارکان دانشگاه تسري يابد.

مهندس شرکاء، معاون برنامه ريزي شرکت توزيع برق استان نيز با توجه به اهميت همکاري متقابل صنعت با جامعه علمي، خواستار توجه بيشتر مراکز دانشگاهي به تدريس دروس مربوط به صنعت برق و برگزاري دوره هاي آموزشي در اين خصوص شد.

مدير عامل شرکت توزيع برق سبزوار نيز ضمن ابراز خوشحالي از انتخاب دکتر حدادنيا به سمت رياست دانشگاه، با استقبال از اجراي پروژه هاي مشترک، شرکت برق سبزوار را کارگاه و آزمايشگاهي بزرگ و پويا براي دانشجويان و اساتيد اين رشته دانست و از حضور جامعه دانشگاهي در اين شرکت براي تحقيق و پژوهش استقبال نمود.

رئيس دانشگاه حکيم سبزواري نيز طي اين ديدار، ضمن تشکر و تقدير از قبول زحمت مهمانان ارزشمند شرکت برق استان، حضور ايشان را در چنين ايامي خجسته در دانشگاه به فال نيک گرفت و ابراز اميدواري کرد که صنعت و فناوري و همچنين دانشگاه ها بتوانند به عنوان دو بازو و دو يار يکديگر، از توانمندي ها و توانايي متقابل در راستاي رشد و توسعه همه جانبه گام برداشته و اين گام اوليه، مقدمه اي براي برنامه ريزي هاي کلان و توسعه نگر آينده باشد.

دکتر حدادنيا، صنعت و دانشگاه را موتور محرک کشور خواند و يکي از اهداف خود را ايجاد بستر مناسب جهت همکاري هاي متقابل و في مابين برشمرد.

SONY DSC

شايان ذکر است که هيأت مزبور پس از برگزاري جلسه، از قسمت هاي مختلف دانشگاه، طرح هاي عمراني، فضاهاي آموزشي و کمک آموزشي و همچنين کارگاه ها و آزمايشگاه هاي دانشکده مختلف بازديد نموده و با توضيحات رياست دانشگاه، از توانمندي هاي دانشگاه در اين حوزه ها بيشتر آشنا شدند.