رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از دانش‌آموختگان به جذب در دانشگاهها و نیز آثار علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاهها در توسعه کشور، بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی تسریع می‌شود.  

 دکتر محمد خلج امیرحسینی روز پنجشنبه در نشست روسای دانشگاه های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری، افزود: بسیاری از دانش‌آموختگان متقاضی جذب هستند لذا از طریق فرایند جذب با رویکرد دقت و سرعت تلاش می شود تا بهترین های علمی، فرهنگی و اجتماعی در رقابت عادلانه برگزیده شوند.

وی تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا کارگاه های مختلفی برای جذب افراد شایسته فعال شوند و پس از انجام امور علمی، عمومی و اجرایی، تلاش شود تا پرونده‌های بدون مشکل در بازه ای سه ماهه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.

دکتر خلج امیرحسینی افزود: به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیات‌ علمی، دانشگاه‌ها با برنامه ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: هم اینک با مساعدت دولت سیزدهم فرصتی طلایی ایجاد شده تا افرادی عالی در تراز جمهوری اسلامی جذب هیات‌ علمی دانشگاه ها شوند و در این مسیر در بخش علوم انسانی شاخص، علامه شهید آیت الله مطهری و در رشته های فنی و مهندسی شاخص شهید دکتر چمران است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و آزادی بیان، استادان دانشگاهها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و اگر استادانی نیز بر خلاف چهارچوب اسلام، انقلاب و مبانی امام (ره) و رهبر انقلاب حرکت کنند، با دشمن همسویی کرده اند.

دکتر خلج امیرحسینی با بیان اینکه امام و رهبر انقلاب، ویژگی های اساتید تراز انقلاب را بیان کرده اند، افزود: جذب اساتید برای جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد، ما می خواهیم استادان در حوزه های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و سیاست کشور نقش آفرین باشند.