با حضورمسئولین دانشگاه، اساتید برجسنه کشوری و جمعی از مسئولین شهری ششمین همایش ملی بزرگداشت  پدر نثر فارسی ، ابوالفضل بیهقی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری آغاز به کارکرد. IMG_4897

مدیر علمی این همایش در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه  اظهار کرد: ششمین همایش نکوداشت بیهقی صبح امروز با حضور  محققان، پژوهشگران، استادان ،دانشجویان و دوستداران  این مورخ و نویسنده معروف ایرانی در  تالار همایش های بین المللی بیهقی  آغاز به کار کرد.

دکتر مهیار علوی مقدم، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری آشنایی با تحقیقات جدید در حوزه مطالعات مربوط به  تاریخ بیهقی ، واکاوی جنبه های روان شناختی تاریخ بیهقی، بررسی پیوندهای فرهنگی و هنری تاریخ بیهقی در دوره معاصر و تشویق و ترغیب پژوهشگران به گسترش و تعمیق تحقیقات علمی در حوزه ادبیات و نثر بیهقی  را از اهداف این همایش ذکر کرد.

وی با اشاره به استقبال خوب استادان  و اعضای هیات علمی و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی و دوستداران این ادیب مورخ تاکید کرد: در این همایش دکتر امیر الهامی(دانشگاه صداوسیما) درباره تاثیر تاریخ بیهقی برنظام فرهنگی- ادبی ایران،دکتر علی قربان پور(دانشگاه حکیم سبزواری) با موضوع تراژدی درتاریخ بیهقی، محمودفیروزی مقدم(دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه) با موضوع بررسی قابلیت های تاریخ بیهقی در خلق داستان های کودکان و نوجوانان باتکیه بر نظریه های روایت شناسی گِرِماس و دکتر مسلم ذوالفقارخانی(دانشگاه حکیم سبزواری) با موضوع تصویرسازی و حجم‏سازی در متن؛ بررسی  تکنیک‏های تاریخ‏نگاری جدید در تاریخ بیهقی  سخنرانی کردند.

دکتر علوی مقدم یادآور شد: در ادامه این مراسم دکتر الهامی از دانشکده صداوسیما و دکتر رحیمی از دانشگاه حکیم سبزواری به بیهقی خواهی پرداختند.

دبیر علمی همایش در خاتمه خاطرنشان کرد: اختتامیه این همایش عصر امروز در تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سبزوار(ازساعت ۱۸تا۲۱٫۳۰) برگزار می شود.IMG_4928

IMG_4969  IMG_5016