رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه با هدف رفع نیازهای علمی و صنعتی طی سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال قرارداد با بخش صنعت امضا کرد.

دکتر سهیلی فرد روز دوشنبه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: عمده قراردادهای این دانشکده با بخش صنعت، مرتبط با شرکت های گاز و آب منطقه ای خراسان رضوی، سیمان و کابل خودرو سبزوار، شهرداری‌ها و چند شرکت دیگر بوده است.

وی افزود: همچنین محققان این دانشکده در سال گذشته، در پروهش های بین المللی با دانشگاه های ملی سنگاپور، دانشگاه صنعتی لولئو سوئد، دانشگاه علوم وفناوری نروژ، دانشگاه علوم پزشکی سارلند آلمان، دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا، دانشگاه دونقا چین و دانشگاه استرالياي جنوبي همکاری داشته اند.

رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: طراحی و تولید کیسه های جاذب به عنوان طرح سیل بند آنی برای جلوگیری از خسارتهای سیل در سطح کشور و تولید داروهای ضد سرطان انکپسوله شده و برنامه ریزی برای تولید انبوه با موافقت استقرار در مرکز رشد از دیگر فعالیت های پژوهشگران این دانشکده بود.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۴۰ مقاله Q1 توسط محققان این دانشکده در سال ۹۹ در نشریات معتبر بین المللی منتشر شده است که از این تعداد  ۱۷ مقاله در مجلات  ۱۰ درصد برتر دنيا به چاپ رسیده است.

رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: ايجاد رشته هاي كارشناسي ارشد مهندسي منابع آب  و سازه هاي هيدروليكي و رشته هاي كارشناسي مهندسي هوافضا و مهندسي پليمر و قرار گرفتن عضوهيات علمي گروه عمران در زمره دو درصد برتر دانشمندان جهان از دیگر دستاوردهای دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه د سالی که گذشت بود.

دکتر سهیلی فرد اظهار داشت: همچنین اجرای پنج طرح مرتبط با کرونا شامل تولیدات اتانول، ماسک، لباس دو لایه پلیمری ضد ویروس، ساخت شبیه ساز خورشید (ویروس کش) و ساخت ازن ساز برای پاکسازی فضای سالن‌ها از ویروس از دیگر تولیدات علمی و صنعتی این دانشکده در سال ۱۳۹۹ بوده است.