قدردانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از دانشگاه حکیم سبزواری جهت مدیریت شایسته در راستای توسعه زیرساخت ها و پیشرفت شگرف علمی، آموزشی و عمرانی

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ارسال نامه ای  از  دانشگاه حکیم سبزواری  به جهت مدیریت شایسته در راستای توسعه  زیرساخت ها و پیشرفت شگرف علمی، آموزشی و عمرانی تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در این نامه  دانشگاه حکیم سبزواری را دانشگاه جامعی معرفی کرده است  که  فعلیت بخش استعدادهای بالقوه منطقه تاریخی  و فرهنگ ساز  سبزوار می باشد.

وی در بخشی از این یادداشت  با اشاره به بازدید خود از دانشگاه حکیم سبزورای در سال ۱۳۷۵ ، توسعه  همه جانبه  دانشگاه در این ۲۰ سال را چشمگیر دانشته و  این مهم را  نشانگر تحولی شگرف در توسعه و پیشرفت کشور و نشانی از ارتقای تدریجی زیرساخت های آموزش عالی را بیان می کند.

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در قسمتی دیگر از این نامه به نامگذاری  دانشگاه به نام فیلسوف بزرگ مشرق زمین، حکیم حاج ملاهادی سبزواری اشاره می کند و تاکید دارد که رسالت دانشگاه حکیم سبزواری  تبدیل شدن به  مرجعی بین المللی برای گسترش و تعمیق  افکار این حکیم و فیلسوف و ادیب و عارف بزرگ می باشد.

دکتر محمد رضا واعظ مهدوی  که ابتدای مردادماه  از دانشگاه حکیم  بازدیدی داشت و  با ظرفیت های علمی و پژهشی و نیروی انسانی دانشگاه  از نزدیک آشنا شده است  در این نامه مدیریت دانشگاه  را دارای ظرفیت و پتانسیل بالا و کادر مدیریتی دانشگاه  را جوان، بانشاط متخصص و با انگیزه برشمرده و سامان اداری و اجرایی دانشگاه  حکیم را چشمگیر  عنوان کرده است.

دکتر واعظ مهدوی در خاتمه یادداشت خود اظهار امیدواری کرده است  با مدیریت پویا و سازنده و پرتحرک ریاست و مسئولین  دانشگاه زمینه موفقیت های این دانشگاه را پیش از پیش فراهم آورد.

 
متن این نامه قدردانی به شرح ذیل است:

بسم ا.. الرحمن الرحیم

در تاریخ دوم مرداد ماه ۱۳۷۵توفیق حضور در شهر سبزوار و بازدید از دانشگاه جامع حکیم سبزواری حاصل گردید.برای اینجانب که درست بیست سال قبل در سال ۱۳۷۵طرح در دست احداث دانشکده علوم انسانی  این دانشگاه را که آن زمان تنها ساختمان موجود در سایت دانشگاه بود بازدید کرده بودم ، سامان فعلی و دانشکده های متعدد و محوطه سازی و سالن ورزشی و رستوران و سایر مستغلات موجود نشانگر تحولی شگرف در توسعه و پیشرفت کشور و نشانی از ارتقای تدریجی زیرساخت های آموزش عالی را بیان می کند. این نسبت توسعه و پیشرفت و گسترش تدریجی زیرساخت ها  در کنار امنیت و ثبات و فعیلت یافتن تدریجی استعدادهای بالقوه کشور بر  ضرورت  شکر  از این نعمت های  عظیم  که در سایه حاکمیت ملی و استقلال و نظام جمهوری اسلامی عینیت یافته است، تاکید می کند بر شکری که  انشاا.. ازدیاد دهنده نعمت و استمرار بخش موفقیت ها و  دستاوردهای کشور خواهد بود« لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی‏ لَشَدیدٌ»

دانشگاه حکیم سبزواری به نام بزرگ حکیم حاج ملاهادی سبزواری زیبنده است این دانشگاه رسالت  آن دارد  تا مرجعی بین المللی برای گسترش و تعمیق  افکار این حکیم و فیلسوف و ادیب و عارف بزرگ باشد.

این دانشگاه باید فعلیت بخش استعدادهای بالقوه منطقه تاریخی  و فرهنگ ساز  سبزوار باشد.

باید برای  حل مشکلات منطقه تحقیق و پژوهش کند. وجود ۱۸۰۰دانشجوی تحصیلات تکمیلی به  جهت انجام ۱۸۰۰پایان نامه  در پروژه های تحقیقاتی در این شهرستان است. اگر این  پروژها به رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال و تحلیل مسائل منطقه و راه حل یابی بپردازد تحولی شگرف در منطقه رخ خواهد داد.

مدیریت دانشگاه چنین ظرفیت و پتانسیل را دارد.کادر مدیریتی  این دانشگاه جوان، بانشاط متخصص و با انگیزه می نمایند سلیقه و نظافت و سامان اداری و اجرایی این دانشگاه چشمگیر است.مدیریت باز در حوزه های دانشجویی و آموزشی – ساماندهی محوطه ی فضای سبز، ابیاری قطره ای صرفه جویی نسبی در مصرف آب که کیمیای منطقه است، طرح یادمان سبز، مدیریت خوب منابع و جذب کمک خیرین همگی نشان از ابتکارات و ظرفیت و تحرک و پویایی مدیریت دانشگاه دارد.

امید آنکه مدیریت پویا و سازنده و پرتحرک جناب دکتر حدادنیا زمینه موفقیت های این دانشگاه را پیش از پیش فراهم آورد.

انشاا…

دکتر محمدرضا واعظ مهدوی

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

 
ImageShow