آیین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)  با حضور رئیس دادگستری سبزوار و رئیس و خانواده دانشگاهیان حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دانشجویان دانشگاه‌ حکیم با برپایی مراسم عزاداری حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) که منجر به شهادت جمعی از هموطنان بیگناه شد، را محکوم کردند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ حکیم سبزواری در این مراسم گفت دشمن با ایجاد آشوب و ناامنی، وحدت ملت ایران را نشانه گرفته است اما کور خوانده، چرا که مردم ایران و جامعه دانشگاهی ما آگاه و بیدار هستند.

حجت الاسلام رضا ایمانی‌خواه افزود: دشمن پس از ناکامی در دستیابی به اهداف شوم خود، مزدوران داعشی را تحریک کرد که این حادثه تروریستی را در مکان مذهبی چون حرم حضرت شاهچراغ (ع) رقم بزنند.

وی تصریح کرد: چنانچه شجاعت نیروهای بسیجی، انتظامی، امنیتی و سپاه نمی بود اتفاقاتی که در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه روی داد، در ایران رخ می داد.

به گزارش ایرنا،‌ غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر اعلام مسوولان استان فارس، ۲۵ نفر را نیز مجروح کرد.