به مناسبت هفته ی پژوهش و فناوری مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه با حضور  دکتر فکور ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه، مسئولان، استادان و دانشجویان برگزار شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش، عنوان داشت: پژوهش و فناوری دو حوزه مظلوم در کشور ما هستند.

دکتر زنگنه اسدی ادامه داد: برای اعتلای پژوهش در کشور نیاز به تیمی قوی که متشکل از سه ضلع مدیران قوی، اعتبارات مناسب پژوهشی و پژوهشگرانی با انگیزه داریم که بتوانند عامل تحول در جامعه شوند که تا به امروز این مهم در کشور و دانشگاه های ما به اندازه کافی محقق نشده است.

رئیس دانشگاه با تاکید به اینکه نیاز امروز جامعه خارج شدن پژوهش و فناوری از دایره محدود دانشگاه هاست، افزود: امیدواریم پژوهشگران ما با ورود به پژوهش های ثروت آفرین و تحول گرا  زمینه را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه و میهن اسلامی فراهم آورند.

دکتر فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: اولین حلقه در سیستم و زنجیره آموزش عالی، حلقه آموزش است که خوشبختانه به لحاظ آموزشی دانشگاه های ما جز دانشگاه های سرآمد در دنیا هستند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه حلقه دوم این زنجیره،حلقه پژوهش است، افزود: در این حوزه نیز جز کشورهایی هستیم که به لحاظ چاپ مقالات با کیفیت رنکینگ بالایی داریم و  جز کشورهای اول منطقه می باشیم.

دکتر فکور با اشاره به اینکه فناوری، حلقه سوم زنجیره آموزش عالی است، اظهار داشت: مباحث مرتبط به فناوری اعم از حوزه های دانش بنیان، ارتباط با صنعت، کارآفرینی و مسئولیت پذیری اجتماعی اجزای این حلقه را تشکیل می دهند.

وی افزود: ارتباط حلقه فناوری با حلقه پژوهش ارتباط مناسبی نیست و نیاز داریم در دانشگاه ها حلقه پژوهش و حلقه فناوری به یکدیگر قفل شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با تشریح دلایل نقص در این ارتباط، ادامه داد: در بحث کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی و ارتباط با جامعه و صنعت پنجاه درصد بر عهده دانشگاه ها است و نیمی دیگر از این موضوع مرتبط با صنعت و اجتماع است، مراجعه صنایع به دانشگاه برای حل مشکلات و نیازهای خود بسیار مهم است و نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد.

دکتر فکور با تاکید به اینکه حلقه چهارم این زنجیره بحث توسعه سرمایه گذاری است، اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب مجلس دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پارک های علم و فناوری می توانند شرکت توسعه سرمایه گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این شرکت ها تبدیل آموزش، پژوهش و فناوری به ثروت است، اظهار داشت: دانشگاه هایی که قصد ورود به دانشگاه های نسل سوم و چهارم را دارند باید پیگیر راه اندازی این شرکت ها باشند.

گفتنی است در پایان از اساتید و دانشمندان یک درصد و دودرصد برتر دانشگاه، پژوهشگران برتر دانشگاه در سال های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و  شرکت های سیمان لار سبزوار و جمکو به عنوان همکاران برتر صنعتی دانشگاه در سال های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ تقدیر شد.

     

اسامی پژوهشگران برتر دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۱۴۰۱

پژوهشگر برتر مرکز پژوهشی علوم جغرافیایی و مطالعات اجتماعی – دکتر مهدی بروغنی

 فناور برتر دانشگاه – دکتر مهدی گلدانی

پژوهشگر برتر ارتباط با جامعه و صنعت – دکتر عباس احسانی سرشت

پژوهشگر برتر دانشجوی تحصیلات تکمیلی ارتباط با جامعه و صنعت – بهاره نژاد حسین/استاد راهنما دکتر ریحانه صباغ زاده

پژوهشگر برتر حوزه روابط بین الملل – دکتر جعفر وطن دوست

پژوهشگر برتر دانشکده جغرافیا و علوم محیطی- دکتر غلامعباس فلاح قالهری

پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی- دکتر احسان اسماعیل نژاد

پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی- دکتر حسین شاره

پژوهشگر برتر دانشکده الهیات و معارف اسلامی- دکتر سیدمهدی نوری کیذقانی

پژوهشگر برتر دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر-دکتر قدیر صادقی

پژوهشگر برتر دانشکده علوم ورزشی- دکتر امیرحسین حقیقی

پژوهشگر برتر دانشکده علوم پایه- دکتر حسین اصغر رهنمای علی آباد

پژوهشگر برتردانشکده فنی و مهندسی- دکتر اسماعیل لکزیان

پژوهشگر برتردانشکده برق و کامپیوتر- دکتر مهدی صمدی

پژوهشگر برتر پردیس فناوری های نوین- دکتر حمیدرضا عزت پور

 پژوهشگر پسا دکتری برتر دانشگاه- دکتر فاطمه میوانه

پژوهشگر برتر دانشجویی (در مقطع کارشناسی)- فرهود نوائی

پژوهشگر برتر دانشجویی (در مقطع کارشناسی ارشد)- علی پور رمضان

پژوهشگر برتر دانشجویی (در مقطع دکتری)- داریوش دادپور

کارآفرین برتر دانشجویی – امید ثوابی