مراسم مجازی بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه حکیم سبزواری با حضور رئیس، معاون پژوهش و فناوری و مسئولان حوزه پژوهش و اعضای هیات علمی در تالار همایش های بین المللی دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این مراسم با اشاره به عملکرد مسئولانه دانشگاه ها در دوران کرونا، گفت: اقدامات علمی و پژوهشی و حمایتی دانشگاه ها از زمان شیوع بیماری کرونا بسیار چشمگیر بوده است و اغراق نیست که بگوییم دانشگاه ها سهم زیادی در روند کنترل و پیشگیری از این بیماری در کشور داشته اند.

 دکتر علی اصغر مولوی افزود: در همین راستا و با توجه به سیاست های وزارت علوم،  ۲۰طرح پژوهشی در دانشگاه حکیم سبزواری در جهت جلوگیری از شیوع کرونا انجام شد.

رئیس دانشگاه در ادامه  اظهار داشت: در بخش پژوهش در سال جاری دو محور ارتباطات علمی بین الملل و ارتباط با صنعت، مدنظر  مسئولان دانشگاه است.

دکتر مولوی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم ها و محدودیت های اقتصادی نیاز امروز دانشگاه ها رفتن به سمت ارتقای ارتباط دانشگاه ها با صنعت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی گرنت پژوهشی گفت: این افزایش در حالی صورت گرفته که سقف پرداخت گرنت نیز برداشته شده است.

دکتر احمد فرزانه با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت پژوهش هدف اصلی حوزه پژوهش است، ادامه داد: سیاست ما تاکید بر هدفمند شدن پژوهش ها، تشویق کار پژوهشی گروهی و رفتن به سمت پژوهش های مورد نیاز جامعه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به اهمیت طرح های ارتباط با صنعت گفت: با وجود تاكیدات زیادی که مدیریت دانشگاه در خصوص مساله ارتباط با صنعت در طی سال های گذشته داشته است، اما این مهم در پژوهش های اساتید دانشگاه  کم‌رنگ است.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز دانشگاه ها به درآمدزایی باید به صورت جدی ارتباط دانشگاه با صنعت را ارتقا دهیم.

در ادامه دکتر اویسی، مدیر پژوهشی دانشگاه نیز در سخنانی به تشریح عملکرد پژوهشی دانشگاه برای حاضران پرداخت.

در خاتمه این برنامه از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر شد.

پژوهشگران  برتر حوزه پژوهش در سال ۹۸

علوم پایه:

دکتر بهروز ملکی

دکتر حمیدرضا باغانی

دکتر علی اکبر عارفی جمال

فنی و مهندسی:

دکتر مهدی دیمی

دکتر اسماعیل لگزیان

دکتر محمد ابراهیم حاجی آبادی

علوم انسانی:

دکتر مجتبی هادوی فر

دکتر عباس فلاح قالهری

دکتر مهیار علوی مقدم

دکتر ابراهیم نامنی

ارتباط با صنعت: 

کاظم علی آبادی

دکتر عباس احسانی سرشت

دکتر مهدی صمدی

 ارتباطات بین المللی:

دکتر محسن دماوندی

دکتر مصطفی علیشاهی

مقاله با بالاترین ضریب تاثیر: 

دکتر محمد چهکندی