مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور گفت : پژوهش های بنیادی و سطح دانش فنی و آزمایشگاهی دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه گیاهان دارویی تحسین برانگیز است.
دکتر پیمان یوسفی آذر در حاشیه بازدید ظهر امروز از دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با روابط عمومی این دانشگاه افزود: سطح تحقیقات صورت گرفته در حوزه گیاهان دارویی و دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی به روز دانشگاه حکیم سبزواری در این حوزه بسیار بالا و هم سطح دانشگاه های برتر کشور است.
وی ادامه داد: باعث خوشحالی است که در حوزه ی کشت بافت پژوهشگران شما بر روی ایده های نوین و بنیادی در حال تحقیق هستند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مشاهده کردم که محققان دانشگاه حکیم سبزواری در پروژه ای بنیادی درصدد تولید بذر از زعفران و تجاری سازی این ایده هستند که مشاهده این نوع تحقیقات کاربردی در دانشگاه شما برایم بسیار جالب و هیجان انگیز بود .
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه سبزوار از سالیان دور در فرهنگ ما در زمینه گیاهان دارویی معروف است، اظهار داشت: حوزه سبزوار به یمن داشتن این زمین، اقلیم و آب و هوا و همچنین با وجود دانشگاهی برخوردار و توانمند مانند حکیم سبزواری، پتانسیل زیادی جهت تبدیل شدن به یکی از قطب های تحقیقاتی و اجرایی گیاهان دارویی کشور را دارد.
دکتر یوسفی آذر افزود: برای رسیدن به این هدف باید با برنامه ای هدفمند زمینه نزدیکی و ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه، صنعت و کشاورزی را فراهم کرد تا پروژه های مشترک بیشتری بین این سه قطب انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح ملی گیاهان دارویی کشور سه محور اصلی را دنبال می کند، گفت: این محورها عبارتند از توسعه کاشت، داشت و برداشت، توسعه فراوری و همچنین توجه به حوزه بازار و توسعه بازار.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه ی تحقیقات و پژوهش یکی از اصلی ترین محورهای این طرح تمرکز بر روی تحقیقات محصول محور است.
وی با تاکید بر حمایت مالی و معنوی مرکز ملی گیاهان دارویی کشور از تحقیقات محصول محور،عنوان کرد: دانشجویان، اساتید و محققان می توانند ایده ها و تحقیقاتشان خود را دراین زمینه به مرکز ملی گیاهان دارویی کشور ارائه کنند.
گفتنی است ظهر امروز دکتر پیمان یوسفی آذر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور به همراه نماینده سبزوار در مجلس،فرماندار ویژه سبزوار و مسئولان شهرستان از توانمندی های علمی و آزمایشگاهی دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه گیاهان دارویی بازدید کردند
 
[foogallery id=”2821302″]