مصاحبه با رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر

خبرنگار روابط عمومی:جناب آقای دکتر مقدسی لطفا” برای شروع مصاحبه شرح مختصری از تاریخچه تاسیس دانشکده را ارایه فرمایید.

دکتر مقدسی: دانشکده ریاضی همزمان با تاسیس دانشگاه از سال ۱۳۶۸ اقدام به پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ریاضی کرده و پس از آن در رشته های کارشناسی دبیری ریاضی,کارشناسی ریاضی محض و کاربردی و آمار دانشجو پذیرفت و نهایتا با اضافه شدن کد رشته های کارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۹ تبدیل به دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر شد.

.

                                                                                                   SONY DSC

.

خبرنگار روابط عمومی: تعداد گروه های آموزشی, دانشجویان و اساتید دانشکده در چه سطحی است؟

دکتر مقدسی: این دانشکده شامل ۳ گروه آموزشی مستقل: ریاضی محض , ریاضی کاربردی و آمار می باشد که  هر کدام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرند بعلاوه در گروه ریاضی محض هم در مقطع دکتری پذیرش دانشجو داریم. تعداد ۳۱ نفر عضو هیات علمی شامل ۱۵ نفر در گروه ریاضی محض, ۱۰ نفر در گروه ریاضی کاربردی و ۶ نفر نیز در گروه آمار مشغول  می باشند.  تعداد دانشجویان ۵۶۰ نفر می باشد که حدود ۱۸۰ نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل می باشند.

.

خبرنگار روابط عمومی:تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی دانشکده را در چه سطحی ارزیابی میکنید.

دکتر مقدسی: علیرغم اینکه رشته ریاضی به امکانات و تجهیزات آنچنانی نیازی ندارد، در دانشکده ریاضی ۷ کلاس درس و سایتی که جدیدا”  راه اندازی شده است، موجود می باشد.

.

خبرنگار روابط عمومی: پیشرفت ها و توفیقات حاصله توسط اعضای هیات علمی و یا دانشجویان و کسب مقام های منطقه ای و ملی و یا بین المللی را ذکر کنید.

دکتر مقدسی: اعضای هیات علمی این دانشکده از لحاظ پژوهشی دارای افتخارات فراوانی می باشند به گونه ای که در مجموع  ۱۳۵مقاله در ریاضی محض,۵۸ مقاله در ریاضی کاربردی و ۴۶ مقاله در آمار از اساتید دانشکده در مجلات معتبر علمی چاپ شده است. در خصوص دانشجویان نیز دانشجویان ریاضی این دانشکده  در مسابقات ریاضی سراسری امسال  از بین ۳۷ دانشکاه توانستند با پشت سر گذاشتن بسیاری از دانشگاه ها مانند علم و صنعت تهران, دانشگاه شاهرود, دانشگاه سمنان, دانشگاه مازندران و… در مکان  شانزدهم قرار گیرند.

.

خبر نگار روابط عمومی: در خصوص برگزاری سمینار ها و همایش های مختلف علمی در دانشکده نیز اگر برگزار شده توضیحاتی ارائه فرمایید.

دکتر مقدسی:خوشبختانه در برگزاری همایش ها و سمینارها این دانشکده در سطح خوبی بوده چنانچه بیست و دومین سمینار جبر ایران در سال ۱۳۹۰ و سمینار ساختار های جبری در سال ۱۳۹۱ را به بهترین شکل ممکن برگزار نمود.

.

خبرنگار روابط عمومی: تنگناها و مشکلات موجود در دانشکده ریاضی کدام ها هستند و برای رفع آن ها چه پیشنهاد و راهکاری دارید.

دکتر مقدسی: اعضای هیات علمی این دانشکده همواره سعی نموده اند هیچ چیزی مانع رسالت اصلیشان که همانا به معنای واقعی معلمی می باشد نشود بر این اساس علی رغم تنگناهای مالی و فیزیکی که وجود دارد سعی بر انجام وظایف داشته و الحمدلله همواره شاهد پیشرفت دانشجویانمان می باشیم به گونه ای که در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری, دانش آموختگان این دانشکده رتبه های بسیار خوبی را بدست آورده اند.

*

تهیه و تنظیم مصاحبه و عکس:

منیره سارلی دانشجو رشته زبان و ادبیات عرب و خبر نگار روابط عمومی