مصاحبه با معاون اداری و مالی دانشگاه در خصوص پروژه های عمرانی

بخش دوم: پروژه‌ی طرح توسعه دانشکده علوم پایه

طی هفته های گذشته مصاحبه کلی با معاون اداری و مالی در خصوص پروژه های عمرانی دانشگاه داشتیم، دکتر بهرام سیاوش پور در بخش نخست صحبت های خود با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی پروژه‌ای تحت عنوان کلی توسعه دانشکده علوم پایه، احداث سالن سرو غذا و خوابگاه دانشجویی در دانشگاه وجود دارد که شروع فعالیت عمرانی این پروژه در برنامه پنجم بوده و از سال ۹۰ برای این پروژه اعتبار آمده است، اظهار داشت اعتباری که به این پروژه در سال ۱۳۹۶ اختصاص داده شد مجموعا پنج و نیم میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ هم ۲٫۸ میلیاردتومان بودجه برای این پروژه ها تخصیص داده شده است، وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که با توجه به بسته نشدن قراردادی برای این پروژه ها با پیمانکار در سال ۹۶ عملا زمان بهره برداری از اعتبارات در حال به پایان رسیدن بود و امکان ایجاد مشکلاتی برای پروژه ها وجود داشت، بنابراین مناقصه برای دو پروژه خوابگاه دانشجویی و طرح توسعه دانشکده علوم پایه در خردادماه سال جاری برگزار و  پیمانکار برای این دو پروژه تعیین شد. وی همچنین توضیحاتی در خصوص پروژه عمرانی خوابگاه دانشجویی را ارائه نمودند و اظهار داشتند با ساخت و بهره برداری از این پروژه ۳۵۰۰مترمربع به فضای خوابگاه های دانشجویی دانشگاه افزوده خواهد شد. در بخش دوم این مصاحبه به پروژه عمرانی طرح توسعه دانشکده علوم پایه پرداختیم.

دکتر سیاوش پور در بخش دوم مصاحبه خود با اشاره به اینکه پیمانکار طرح توسعه علوم پایه نیز مانند پروژه خوابگاه شرکت فنی مهندسی خاک ریسه است، افزود:  زیربنای کلی طرح توسعه دانشکده علوم پایه ۱۰ هزار ۱۷۰ مترمربع است که در مرحله نخست با توجه به محدودیت های موجود در منابع مالی و اعتبارات دانشگاه ضلع جنوبی این پروژه با زیربنای بالغ بر ۴هزار متر مربع تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در واقع این پروژه یک ساختمان است که از شمال به جنوب کشیده شده و در این مرحله بال جنوبی-ساختمان با زیربنای۴۲۸۰ متر به بهره برداری می رسد.

معاون اداری و مالی دانشگاه با اشاره به اینکه در طراحی اولیه هدف از ساخت این پروژه عمرانی توسعه دانشکده علوم پایه بوده است که در سنوات بعد پیشنهادات دیگری در خصوص کاربری این پروژه داده شده، ادامه داد: با بررسی و مطالعات زیادی که در بخش عمرانی در خصوص این پروژه صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم با توجه به تراکم و فشردگی که در مجتمع علوم انسانی از لحاظ تعدد دانشکده ها وجود دارد بهترین کار انتقال یک دانشکده از مجموعه دانشکده های مجتمع علوم انسانی به این ساختمان است.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد پس از ساخت و بهره برداری از این پروژه دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر از مجتمع علوم انسانی به طبقه همکف این ساختمان منتقل شود.

دکتر سیاوش پور همچنین عنوان داشت: با بررسی که برای نوع کاربری طبقه اول این پروژه نیز صورت گرفت تصمیم بر آن شد که تعدادی از آزمایشگاه های مورد نیاز گروه های آموزشی دانشکده های مختلف در این طبقه ایجاد شود.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته تکمیل و بهره برداری پروژه خوابگاه و بخش جنوبی پروژه توسعه دانشکده علوم پایه به بودجه ای بالغ بر ۱۴ میلیار تومان نیاز دارد، ادامه داد: کل اعتباری که برای این سه پروژه در اختیار داریم حدوداً ۸ میلیارد است و این نشان می‌دهد که با کمبود بودجه مواجه می باشیم و امیدواریم که دریافت‌های جدیدی داشته باشیم، که بتوانیم این کمبود اعتبار را حل کنیم و این دو پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.