معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری از بازسازی و بهسازی اساسی خوابگاه  دانشجویی اندیشه این دانشگاه  در فصل تعطیلات تابستان خبر داد.
دکتر علیرضا انتظاری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با تاکید بر نگاه ویژه این معاونت بر بحث رفاه و ارائه خدمات به دانشجویان گفت: با آغاز فصل تابستان فرصت مناسبی برای حوزه دانشجویی دانشگاه فراهم آمد تا با برنامه ریزی مناسب و فشرده بتواند در اسرع وقت نسبت به بازسازی و بهسازی اساسی خوابگاه اندیشه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع خوابگاهی پسرانه اندیشه در سال ۱۳۸۵ مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: با توجه به اینکه استفاده ۱۰ ساله از این خوابگاه باعث استهلاک آن و ایجاد مشکلاتی در بخش های مختلف تاسیساتی و … شده بود، بهسازی و بازسازی اساسی این مجتمع خوابگاهی در اولویت کارهای معاونت دانشجویی قرار گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه مهمترین عملیات در حال انجام در این مجتمع را تعمیر ساختار فیزیکی و توسعه اتاق های هر واحد، تغییر ساختار و بهسازی کامل آشپزخانه هر واحد، بهسازی سرویس های بهداشتی، تعویض لوله های مربوط به شبکه آب و فاضلاب، تعویض پنجره های هر واحد و تبدیل آنها به  پنجره دوجداره  جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و آلودگی صوتی، نقاشی ساختمان ها، بهسازی محوطه خوابگاه، ساخت سالن اجتماعات، تعمیر واحدها ( تعویض موکت، گاز، یخچال و …)، بهسازی محوطه خوابگاه، بهسازی دفتر سرپرستی و درگاه وروردی به خوابگاه نام برد.

وی با یادآوری اینکه برآوردهای فنی و تخصصی حداقل زمان برای تعمیرات اساسی این مجتمع را حدود ۶ ماه نشان می داد، عنوان کرد: با تدابیر مناسب و همفکری و همکاری تمامی حوزه های دانشگاه و با حمایت های هیات رئیسه مقرر شد انجام این مهم با محوریت معاونت دانشجویی در بازه تعطیلات تابستانی صورت گیرد، بر همین اساس از ۱۵ تیرماه که خوابگاه مزبور تخلیه شد، این عملیات ساختمانی آغاز و امیدواریم تا قبل از بازگشایی دانشگاه به بهره برداری کامل برسد.

گفتنی است مجتمع خوابگاهی اندیشه شامل ۱۲ بلوک ۴ واحدی در مجموع با ۴۸ واحد ۳خوابه در سال ۱۳۸۵ مورد بهره برداری قرار گرفته و سالانه حدود ۶۷۰نفر دانشجوی پسر در آن اسکان می یابند.