معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری از ارائه بیش از ۲۲۰۰ عنوان درسی به صورت مجازی در سامانه آموزش های الکترونیکی این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمدرضا معین فرد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تداوم تعطیلی مراکز آموزشی و  تاکید وزارت علوم بر جایگزینی آموزش های الکترونیکی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری برای جلوگیری از تعطیلی کلاس‌های درس و تداوم فعالیت های آموزشی تمهیداتی را در پیش گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۲۲۰۰ عنوان درسی در قالب تولید محتوای به شکل برخط، پاورپوینت، پی دی اف، شنیداری و یا ویدئویی و بارگذاری این فایل ها در سامانه های آموزش مجازی دانشگاه جهت بهره مندی دانشجویان ارائه شد.

دکتر معین فرد افزود: از روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ کلیه دروس نظری دانشگاه به جز دروس عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و تربیت بدنی به شیوه الکترونیکی اعم از برخط (online) یا خارج خط (offline)  بر اساس برنامه کلاسی اعلام شده ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور فعال دانشجویان و استادان دانشگاه در تمامی کلاس‌های مجازی و در زمان رسمی کلاس ضروری است و دانشجویان باید اخبار مربوط به برگزاری کلاس‌های مجازی را از استادان خود جویا شوند.

دکتر معین فرد افزود: همچنین تمهیدی در نظر گرفته شده است تا دانشجویانی که برای فراگیری دروس‌ به صورت مجازی دچار مشکل هستند، در صورت تمایل بتوانند درخواست حذف برخی دروس یا کل نیمسال تحصیلی جاری را بدون پرداخت شهریه و بدون احتساب سنوات تحصیلی تا اول خرداد ماه ۹۹ و از طریق پرتال خود برای تأیید به گروه آموزشی ارائه دهند.