معاون امور آموزش عالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه انتظار از دانشگاه ها بسیار بالاست، و دانشگاه ها باید به رسالت واقعی خود که رفع مشکلات و موانع موجود در کشور است عمل کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مهندس فریدون نوری خواه صبح امروز و در نشست با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری، افزود:  برای تحقق این رسالت دولت و مسئولین نظام  در این راه چشم به حرکت و مدیریت  دانشگاه ها و مراکز علمی دارند تا در راستای حرکت های شش گانه برنامه ششم توسعه راهگشای کشور و دولت در حل مشکلات باشند.

SONY DSC

وی با اشاره به اینکه سال پیش رو سال حساسی از نظر اقتصادی است، یادآور شد: رکود در تمام جهان وجود دارد در خارج کشور نیز رکود اقتصادی مشاهده می شود، اینکه تنها مطالبه ما از دولت باشد درست نیست بلکه باید با مدیریت منابع مالی در جهت رفع کمبودها به دولت کمک کنیم.

نوری خواه ادامه داد: همانطور که  برخی از افزایش هزینه در گرداندندن چرخه اقتصادی کشور اجتناب ناپذیر می باشد،  صرفه جویی در هزینه ها هم در این روند اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

وی یادآور شد: بودجه سال ۹۵ در  دانشگاه ها با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعمال شده و بر اساس تقسیم بندی انجام گرفته به حقوق و دستمزد و سایر مباحث تقسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه روند افزایش بودجه دانشگاه ها در ۱۰ سال گذشته متوازن بوده است عنوان کرد: در سالهای ۹۴ و ۹۵بودجه مراکز دانشگاهی بر اساس مدل هزینه سرانه برآورد شده که در این مدل سلیقه ها دخیل نیستند.

نوری خواه یادآور شد: در این مدل وزارت علوم  که وظیفه راهبردی دانشگاه ها را برعهده دارد بر اساس طرح ها و الگو هایی  که درباره دانشگاه ها در نظر دارد بودجه هر د انشگاه  را مشخص می کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه دولت نگاه مثبتی به بحث پژوهش و تحقیقات در دانشگاه ها دارد خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰میلیارد تومان در بودجه سال جاری  کشور به حمایت از پژوهش های پایه، پایان نامه ها و طرح های پژوهشی و گرنت های علمی تحقیقاتی اختصاص یافته است.

معاون امور آموزش عالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همچنین در جدول چهارده قانون بودجه سال ۹۵ اعتبار بسیار خوبی برای پژوهش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به  پتانسیل و هم افزایی  خوبی که در مجموعه دانشگاه حکیم سبزواری وجود دارد، عنوان داشت: از شما می خواهیم تا طرح های پژوهشی و ایده های خود را  ارائه دهید تا اعتبارات وزارت علوم را به سمت پژوهش های خود سوق دهید زیرا  اگر دانشگاهی طرح و ایده ای در حوزه پزوهشی و علمی نداشته باشد این اعتبار را از دست خواهد داد.

SONY DSC

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه ها پرورش نیروی علمی متخصص و کار آمد است گفت: انتظار ما این است با فراهم آمدن بستر مناسبی برای دانشجویان و رفع دغدغه های این عزیزان نیروهای مختصص که نیاز مهم کشور هستند تامین شوند.

نوری خواه ابراز داشت: مدیریت شما را درراستای مدیریت نظام و کشور ارزیابی می کنند پس باید کوشید با مدیریت خوب و بهینه جوانان را به کشور و آینده و نظام امیدوار کنید.

معاون امور آموزش عالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد: دانشگاه حکیم  سبزواری هم اکنون در برنامه های استراتژیک سیستم های علمی کشور در مرحله تعادل و حرکت به سمت رقابت با دانشگاه های بزرگ کشور قرار دارد.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  با خوش آمدگویی به مهندس نوری خواه تصریح کرد: بی شک این نشست  و این حضور با هم افزایی، مشاوره و کسب راهکار و تجارب سازمان مدیریت و برنامه به  عملکرد بهتر و رفع نواقص منجر خواهد شد.

دکتر جواد حدادنیا ابا اشاره به اینکه نگاه دانشگاه حکیم سبزواری  نگاهی رقابتی است افزود: بر اساس برنامه ۵ ساله راهبردی دانشگاه در پایان این پنج سال  دانشگاه حکیم سبزورای باید جزء بیست و پنج دانشگاه برتر کشور باشد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه عنوان کرد: مدیران ما در دانشگاه نگاه ویژه ای به پژوهش دارند و با تمام توان در جهت رشد پژوهشی دانشگاه تلاش می کنیم.

SONY DSC

دکترحدادنیا با اشاره به اینکه در بحث پژوهشی با رشد خوبی داشته ایم عنوان کرد:  در سال ۹۲ و با ۱۹۵ عضو هیات علمی سرانه تولید علمی در دانشگاه حکیم ۰/۶۷ بوده و این رقم در سال ۹۴ با ۲۶۰ عضو هیات علمی به عدد۱/۹رتقاء یافته است.

وی همچنین گفت: میزان قرار دادهای ارتباط با صنعت در دانشگاه طی دو سال گذشته رشد چشمگیر داشته به طوری که میزان قراردادهای ارتباط با صنعت ما در سال ۹۲ حدود ۱۲۰میلیون تومان بوده و این رقم در پایان سال ۹۴ به عدد ۱/۵ ارتقاء یافته است.

دکتر حدادنیا در ادامه تصریح کرد:  هم اکنون حدود ۱۰۰۰۰دانشجو در دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند و ۲۶۰عضو هیات علمی و ۲۴۲کارمند رسمی پیمانی و قراردادی  در ده دانشکده دانشگاه مشغول به کار هستند

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  همچنین با عنوان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری به واقع هم اکنون جزء سرآمدان منطقه است یادآور شد: حوزه های مختلف دانشگاه حکیم سبزواری هموار در منطقه ۹ کشور که شامل چهاراستان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان می باشد به عنوان دبیرخانه های این منطقه برگزیدهمی شوند.

 وی اضافه کرد:  به طوری که هم اکنون دبیرخانه عمرانی، روابط عمومی، فرهنگی و حراست منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری قرار دارد.

دکتر حدادنیا در ادامه با عنوان اینکه  از مساحت ۲۲۰ هکتاری که اختصاص به دانشگاه داده شده هم اکنون  ۱۲۰هکتار مساحت ساخت و ساز را در بر می گیرد خاطرنشان کرد :فضاهای دانشگاه از نظر عمرانی توسعه بسیار خوبی را شاهد بوده است و فعالیت های عمرانی ما در دانشگاه به سه حوزه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی تقسیم شده است.

در ادامه این نشست نیز معاونین مالی و اداری، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری به بیان فعالیت، دیدگاه، مشکلات و نقطه نظرهای خود پرداختند.

صفحه اینستاگرام رسمی خبرگزاری دانشجو                                              عضویت در صفحه رسمی اینستاگرام اخبار دانشگاه حکیم سبزواری