معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: دست یافتن به توسعه همه جانبه  و داشتن جامعه ای با توسعه پایدار و متوازن بدون حضور زنان امکان پذیر نیست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر سیدجواد حسینی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز زن در شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه  زنان در طول تاریخ بشری به  عنوان نیمی از جمعیت جامعه دچار عدم تعادل های جنسیتی در ابعاد مختلف بوده اند، افزود: یکی از اهداف اساسی و مهم انقلاب شکوهمند اسلامی، برقراری عدالت اجتماعی در جامعه بود که بخش مهمی از این عدالت اجتماعی شامل عدالت جنسیتی می شود.
وی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب شاهد حضور موثر زنان و بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی هستیم، اظهار داشت: البته در اینکه هنوز محدودیت هایی برای حضور فعال زنان  در جامعه وجود دارد تردیدی نیست.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از این محدودیت ها به عنوان سقف شیشه ای برای زنان یاد کرد و ادامه داد: باید تلاش کرد که این سقف های شیشه ای را شکست و هر چه بیشتر راههای حضور زنان را محقق ساخت.
وی اظهار کرد: در قلمرو واگذاری نقش های اجتماعی و اقتصادی به زنان، به اندازه توانمندی و مهارت آموزی بانوان، فرصت آفرینی برای آنان صورت نگرفته است.
دکتر حسینی گفت: به رغم بیشتر بودن تعداد جمعیت فعال زنان در جامعه نسبت به مردان، فقط ۱۲درصد پست های اجتماعی، اقتصادی و اداری جامعه در دست بانوان است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه درست مدیریتی، حق طلبانه و شایسته سالارانه تصمیم گرفته است ۳۰ درصد مشاغل کلیدی و مدیریتی را به زنان واگذار نماید.
دکتر حسینی با اشاره به اینکه پست های مدیرتی زنان در چهار سال گذشته از یک هزار و ۶۷۷ به ۲ هزار و ۱۷۰ افزایش یافته است، یادآور شد: ۷۸ زن در پست های مدیریتی  استان شامل مدیر کل، معاون و رئیس اداره مشغول فعالیت هستند و ۶۴ هزار و ۵۸۹ زن در پست های اداری و بخش عمومی استان اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه قدرتمند اجتماعی، هنری، دینی، رسانه ای و فرهنگی باید از ظرفیت بانوان بهره برد گفت: خراسان رضوی یک هزار و ۳۰ عضو هیات علمی، ۴۶ هزار و ۵۴۱ معلم، ۱۲۴ هزار دانشجوی زن و ۵۶۴ هزار دانش آموز دختر دارد.

گفتنی است در این همایش که با همکاری شورای امور بانوان دانشگاه حکیم سبزواری و فرمانداری سبزوار برگزار شد از بانوان نمونه شهرستان سبزوار در عرصه های مختلف قدردانی شد.