معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ورود انجمن‌های علمی به سطوح فناوری و نوآوری کشور از اهداف وزارت علوم است، گفت: در همین راستا همکاری خوبی میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت فناوری وزارت علوم ایجاد شده است.

دکتر عبدالحسین کلانتری در نشست شورای دانشگاه حکیم سبزواری افزود: بنا داریم با ایجاد این ارتباط، دانشجویان و فعالان انجمن های علمی را به عنوان سفیران و مروجان نوآوری و فناوری در سطح دانشگاه‌ها و کشور مطرح کنیم.

وی اظهار داشت:از جمله اهداف این طرح شکل گیری هسته‌های نوآور دانشجویی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است.

دکتر کلانتری گفت: در همین راستا و متناسب با تحولاتی که در سطح کلان جامعه و جهان صورت گرفت انجمن‌های علمی به سطح انجمن‌های علمی و فناوری ارتقا پیدا کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه بنا داریم سن دانشجویان جهت ورود به حوزه نوآوری و فناوری کشور را کاهش دهیم.  ادامه داد:.ه ر اندازه بتوانیم سن ورود دانشجویان برای ورود به حوزه نوآوری و فناوری کاهش دهیم، طبیعتاً در ارتقا توسعه انسانی در کشور کوشیده‌ایم و به نوعی بهره‌وری را بالا برده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به تسهیلاتی صورت گرفته از سوی وزارت برای این طرح ، گفت: بر این اساس علاوه بر بازنگری که در آیین نامه انجمن‌های علمی دانشجویی، با همکاری و حمایت‌های معاونت فناوری وزارت و پیگیری‌ها و حمایت همه جانبه وزیر محترم علوم، رویدادهایی برای تنجمن های علمی دانشجویی در دستور کار قرار گرفت.

دکتر کلانتری با اشاره به اینکه از جمله این برنامه ها، رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌ های علمی دانشجویی کشور (روشنا) که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، خاطر نشان کرد: در صدد هستیم برگزاری  این رویدادها در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف را ترویج کنیم.