مقاله پژوهشی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک و مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری در مجله معتبر مکانیکا به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مقاله پژوهشی دکتر احسان امیری راد با عنوان

Investigating the effects of shear rate on the collapse time in a gas–liquid system by lattice Boltzmann

که برای اولین بار به بررسی تاثیر جریان برشی بر سرعت فروپاشی قطرات پرداخته است،در مجله بین المللی “مکانیکا” با Q1 و  If: 1.82  به چاپ رسیده است.

دکتر امیری راد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از پدیده های مشاهده شده در سیستم های دوفازی  فروپاشی قطرات است، گفت: این پدیده به این معنا که بعضی قطرات از بین رفته و در عوض قطرات دیگری رشد می کنند که اصطلاحا به این پدیده Ostwald Ripenning هم گفته می شود.

وی ادامه داد:  براساس مدل سازی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم جریان برشی ضمن کنترل سرعت این فرآیند گاهی می تواند این روند را معکوس کند، یعنی قطرات کوچکتر نه تنها از بین نمی روند بلکه بزرگتر می شوند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تصریح کرد: با توجه به غیرعادی بودن نتایج با گروه های تحقیقاتی در سوید و ایتالیا مشورت شد که پس از تایید این گروه های تحقیقاتی بین المللی، این  پژوهش در نشریه معتبر مکانیکا منتشر گردید.

گفتنی است دکتر احسان امیری راد  مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت و استادیار و عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری است که در کارنامه علمی خود تا کنون ١۵ مقاله isi چاپ شده و در حال چاپ در نشریات بین المللی  دارد.

جهت دریافت رزومه دکتر احسان امیری راد هم اکنون می توانید بر روی اینجا کلیک کنید.

صفحه اینستاگرام رسمی خبرگزاری دانشجو                                              عضویت در صفحه رسمی اینستاگرام اخبار دانشگاه حکیم سبزواری