شورای مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری با حضور دو هسته فناور جدید در دوره رشد مقدماتی در این مرکز موافقت شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این جلسه با حضور دو هسته فناور با ایده های محوری ”  با ایده‌ محوری، ارائه خدمات چاپ و پرینت الکترونیک ” و ” طراحی و ساخت دستگاه‌های خودکار CNC خراطی مجهز به سیستم پنوماتیک” در دوره رشد مقدماتی موافقت و این دو واحد فناور به جمع واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری پیوست.

شورای مرکز رشد در آخرین جلسه اخیر خود، با درخواست  “هسته فناور”  با ایده‌ محوری، طراحی و ساخت دستگاه‌های خودکار CNC خراطی مجهز به سیستم پنوماتیک ، جهت ورود به دوره رشد مقدماتی، موافقت نمود. دستگاه‌های CNC (کامپیوتر نیومریکل کنترل) ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای هستند که امکان برش، خراطی، و حکاکی مواد مختلف را به شکل دقیق و اتوماتیک فراهم می‌آورند. استفاده از سیستم‌های پنوماتیک در طراحی این دستگاه‌ها، کارایی و دقت عملیاتی آن‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد و به افزایش تولید و کارآمدی در صنایع کمک شایانی می‌کند.

این هسته فناور تلاش خواهد کرد تا با استفاده از دانش فنی و نوآوری، دستگاه‌های CNC پیشرفته‌ای را طراحی و تولید کند که با استفاده از فناوری پنوماتیک، کنترل بهتری بر قدرت و حرکت ابزار داشته باشند.و توجه به بهینه‌سازی توانایی‌های پردازشی، کاهش ضایعات مواد، و افزایش ایمنی کارگران است. به‌علاوه، با پیاده‌سازی سیستم‌های پنوماتیک، بهره‌وری انرژی در فرآیندهای صنعتی بهبود می‌یابد و فرایند تولید پایدارتر خواهد شد.

همچنین  شورای مرکز رشد با درخواست  “هسته فناوری”  با ایده‌ محوری، ارائه خدمات چاپ و پرینت الکترونیک را جهت ورود به دوره رشد مقدماتی، موافقت نمود . قالب خدمات این هسته فناور  متمرکز بر خدمات سفارش چاپ و پرینت دیجیتال به مشتریان می باشد

در مدل کسب و کار جدید این هسته فناور  امکان سفارش پرینت آنلاین و انواع محصولات چاپی از جمله کارت ویزیت، بروشور، پوستر و دیگر چاپی‌ها را از طریق یک سامانه آنلاین فراهم می‌کند. مشتریان می‌توانند طرح‌های خود را بارگذاری کرده و اندازه، نوع کاغذ و سایر مشخصات مورد نظر را مشخص کنند. پرداخت به صورت آنلاین انجام شده و محصولات چاپ شده به آدرس مشتری ارسال می‌گردد.

 این مدل کسب و کار با استفاده از فناوری‌های نوین، کیفیت بالا، قیمت پایین و سرعت بخشیدن به فرآیند سفارش و تحویل محصولات چاپی، مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به روش‌های سنتی دارد