با حضور نایب رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و دبیرکل فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ج.ا.ایران و دانشگاه حکیم سبزواری به امضا رسید، در قالب این تفاهم نامه نخستین آکادمی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی دانشگاهی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری تاسیس می شود.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در این نشست گفت:  حلقه گمشده ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پشتوانه علمی آن است که در جهت ضابطه‌مند شدن آن تلاش می‌شود.  

سید حسن سبزواری افزود: ورزش زورخانه‌ای از سه عنصر سرعت، قدرت و هنر برخوردار است که چرخیدن، کباده‌کشی، موسیقی مرشد و میل‌بازی مظاهر آن هستند.

وی ادامه داد: شهرستان سبزوار یکی از قطب‌های ورزش زورخانه‌ای در سطح جمهوری اسلامی ایران است، از این رو هدف از امضای تفاهمنامه با دانشگاه حکیم سبزواری، ایجاد و هماهنگی پشتوانه علمی با تجارب نخبگان این شهرستان است.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای و پهلوانی مورد توجه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: معظم له فرموده اند ورزش باستانی را علمی و ضابطه مند نمایید، این فرمایشات مقام معظم رهبری سرفصل فعالیت های ما در فدراسیون است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست ضمن تشریح پتانسیل های دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: به لحاظ زیرساخت های ورزشی وضعیت مطلوبی در دانشگاه وجود دارد.

دکتر شادنیا افزود: در ماه گذشته میزبان اردوی تیم ملی هندبال جوانان کشور بودیم که به اذعان رئیس فدراسیون هندبال، این اردو بهترین اردوی چندسال اخیر تیم ملی جوانان بوده است.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش زورخانه ای و پهلوانی نیاز به کار علمی و تحقیقاتی بسیار احساس می شود، گفت: دانشگاه حکیم سبزواری از اولین دانشگاه های کشور است که در حوزه ورزش های زورخانه ای تحقیقات علمی انجام داده است.

دکتر شهابی کاسب با تاکید بر اینکه ورزش زورخانه ای و پهلوانی مورد توجه ویژه مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری است، اظهار داشت: به عنوان یکی از  نخستین دانشگاه های کشور و در راستای اشاعه فرهنگ پهلوانی، یک واحد درسی تربیت بدنی با عنوان ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای در دانشگاه حکیم سبزواری ارائه شده است.

در ادامه این نشست تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و دانشگاه حکیم سبزواری به امضا رسید.

ایجاد آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در دانشگاه حکیم سبزواری، همکاری در زمینه برگزاری سمینار، همایش، دوره‌های آموزشی، انجام طرح‌های پژوهشی تقاضا محور بر اساس نیاز فدراسیون، برگزاری اردوهای تیم ملی، حمایت مادی و معنوی فدراسیون از رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و تحقیقات مرتبط، آموزش‌های تخصصی و کمک مادی و معنوی برای انتشار منابع علمی در حوزه‌های مشترک از جمله مهم‌ترین عناوین همکاری در این تفاهمنامه است.