نشست هم اندیشی و هماهنگی اولین جشنوارۀ ایده های برتر کارآفرینی شهرستان سبزوار باحضور معاون فرماندار، روسای ادارات و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه برگزار شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری نخستین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی شهرستان سبزوار با محوریت بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرداد.


دکتر رضا سهیلی فرد در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی جشنواره ایده های برتر کارآفرینی شهرستان سبزوار در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه، گفت : شناسایی ایده های کارآفرینی با قابلیت تجاری سازی، تسهیل حرکت ایده ها برتر به سمت محصول دانش بنیان، جلب حمایت سرمایه گذاران، تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی های فکری به ثروت از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
دبیر جشنواره ایده های برتر کارافرینی افزود: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان مجری برگزاری این جشنواره در نظر دارد با شناسایی ایده ها و معرفی آن ها به صنایع جایگاه و اثرگذاری شهرستان را در منطقه افزایش دهد.


مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری به رایزنی با مجموعه ادارات و سازمان های دولتی و بخش خصوصی شهرستان جهت مشارکت در همایش نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در برگزاری این جشنواره، معاونت استانداری و فرمانداری سبزوار، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کار، اداره کشاورزی و بخش خصوصی شهرستان با مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری همکاری خواهند داشت.
دکترسهیلی فرد با عنوان اینکه فرایند داوری ایده ها در دو مرحله صورت می گیرد، یادآور شد: پس از داوری اولیه ایده ها از هر حوزه ده ایده برتر انتخاب می شود و در مرحله دوم سه ایده برتر دو حوزه برگزیده خواهد شد.
وی زمان اعلام نتایج نهایی جشنواره را نیمه اول اسفندماه سال جاری عنوان و خاطر نشان کرد: برگزیدگان این جشنواره علاوه بر دریافت هدایای ارزنده، از تسهیلات مراکز صنعتی، علمی و پژوهشی شهرستان در مسیر تجاری سازی ایده خود برخوردار می شوند.


گفتنی است مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۹۳ افتتاح شد و هم اکنون دوازده شرکت و هسته فناور در این مرکز فعالیت دارند.