نشست خبری رئیس و مسئولان دانشگاه با اصحاب رسانه برگزار شد

*ارتباط مؤثر با مراکز علمی برجسته جهان/افزایش ۱۰۰ درصدی دانشجویان خارجی/کسب رتبه های برتر آزمون های ارشد


رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه این دانشگاه ارتباط مؤثر با مراکز علمی برجسته جهان را در دستور کار قرار داده است، گفت: طی چند سال اخیر هشت تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه حکیم سبزواری با مراکز علمی بین‌المللی منعقد شده و با بیش از ۳۰ دانشگاه بین‌المللی تعامل علمی داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی اصغر مولوی افزود: طی یک سال اخیر مجوز هشت رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری اخذ شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر لزوم ایجاد فضاهای بین‌المللی برای دانشجویان خارجی و تحصیل هشت هزار و ۴۳۶ دانشجو در دانشگاه حکیم سبزواری، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۲۰۶ دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این دانشجویان از کشورهای دوست و همسایه افغانستان و عرب زبان هستند.

دکتر مولوی همچنین به کسب  ۱۲ رتبه تک رقمی ومجموع ۶۵ رتبه تک رقمی و دو رقمی در  آزمون های ارشد(وزارت علوم و علوم پزشکی) توسط دانشجویان دانشگاه در سال ۹۸ اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در در دانشگاه حکیم سبزواری راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: همچنین برای تسهیل امور دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری با ایجاد شعبه امور کنسولی موافقت شده است.

دکتر مولوی در خصوص جذب دانشجویان در سال تحصیلی گذشته نیز گفت: با توجه به اینکه بخشی از ظرفیت دانشگاه‌ها خالی مانده، تعداد جذب دانشجویان در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی از موافقت ایجاد مرکز جذب نخبگان در دانشگاه حکیم سبزواری از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد و افزود: این دانشگاه بیست و هشتمین مرکز در کل کشور است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین از موافقت ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری و تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی تا به امروز به این مرکز خبر داد.

دکتر مولوی در ادامه  زیره را برند اقتصادی سبزوار دانست و تصریح کرد: کارگروه زیره با همکاری جهاد کشاورزی در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد شده و خوشبختانه این محصول در بورس کالا قرار گرفته است و امیدواریم این کارگروه به کانون تبدیل شود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین به دستاوردهای پژوهشی و علمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در هفته پژوهش با حضور مسؤولان ارشد کشوری ۷۶ طرح رونمایی شد که از این تعداد دو طرح متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری بود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه سخنان خود بر لزوم‌ معرفی دانشگاه به شهروندان تاکید کرد و افزود: روز «درهای باز» طی چهار سال گذشته در این دانشگاه برگزار شده و در این روز تعداد زیادی از دانش‌آموزان به‌همراه والدین خود با حضور در دانشگاه با پتانسیل‌های دانشگاه حکیم سبزواری آشنا شدند.

دکتر مولوی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه درآمد اختصاصی دانشگاه حکیم سبزواری در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: تعهد درآمدزایی دانشگاه حکیم سبزواری به هیأت امنا چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که توانستیم بیش از هشت میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم.

*ارتقای اعضای هیات علمی/ راه اندازی هشت رشته جدید/افزایش ۱۶ درصدی جذب دانشجو در سال ۹۷

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست با اشاره به ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه در سال ۹۷، گفت: در سال گذشته ۴ عضو اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری از مرتبه دانشیاری به استاد تمامی و ۹ عضو هیات علمی از مرتبه استادی به دانشیاری ارتقا یافتند.

دکتر محمد رضا معین افزود: ۸ رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با رویکرد توجه به بازار کار و اشتغال در یکسال اخیر در دانشگاه حکیم سبزواری راه اندازی شد.

وی به فعال نمودن و راه اندازی مرکز آموزش های آزاد و مجازی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به رویکرد حوزه آموزش مبنی بر مهارت افزایی دانشجویان،  ۳۰ کارگاه، سخنرانی و همایش توسط این مرکز در این مدت برگزار شد.

دکتر معین فرد در ادامه به افزایش ۱۶ درصدی جذب دانشجو در سال ۹۸_-۹۷ در دانشگاه حکیم سبزواری اشاره کرد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش کیفی، مدیریت فرایندها و تسهیل امور برای دانشجویان از مرداد ۹۷سامانه جامع و جدید حوزه آموزش دانشگاه حکیم سبزواری راه اندازی شد.

 

 

*افزایش ۲۵ درصدی فضاهای ورزشی سرپوشیده دانشگاه/ بهسازی و بازسازی خوابگاه ها/ کسب افتخارات دانشجویی

در ادامه این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری به تکمیل سالن ورزشی شماره ۳ دانشگاه اشاره کرد و افزود: با افتتاح این سالن ورزشی افزایش ۲۵ درصدی فضاهای ورزشی سرپوشیده دانشگاه حکیم سبزواری را شاهد هستیم.

دکتر فاطمه صادقی فر به بهسازی و بازسازی خوابگاه ها و سراهای دانشجویی در فصل تابستان اشاره کرد و مجهز نمودن آشپزخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری به تجهیزات صنعتی را از جمله فعالیت های حوزه دانشجویی در فصل تابستان برشمرد.

وی به کسب افتخارات دانشجویی اشاره کرد و گفت: کسب سه عنوان برتر توسط کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برای نحستین بار در هفتمین جشنواره ملی رویش، کسب عناوین برتر جشنواره های ملی حرکت و ملی قران و عترت و افتخار آفرینی دانشجویان ورزشکار دانشگاه در ورزش های پاورلفتینگ، دارت و هندبال در سال گذشته گوشه ای از این افتخارات بود.