با هدف هم اندیشی و تبادل نظر در جهت ارتقای همکاری های دو جانبه، نشست مشترک رییس دانشگاه حکیم سبزواری و مسولان حوزه پژوهش و فناوران مرکز رشد دانشگاه با مسئولین نظام پزشکی سبزوار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در ابتدای جلسه رئیس نظام پزشکی سبزوار به ارائه گزارشی از مجموعه عملکردهای این حوزه در زمینه مبارزه با کرونا پرداخت.

دکتر شوریده یزدی عملکرد مناسب حوزه پزشکی شهرستان و همیاری دانشگاه حکیم سبزواری را از جمله عواملی برشمرد که نقش بسزایی در مهار بیماری کرونا در سبزوار و جلوگیری از تبدیل این بیماری به بحران در این شهرستان داشته اند.

در ادامه این نشست پژوهشگران و فناوران واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری و استادانی که در دوران کرونا اقدامات فناورانه در جهت کنترل بیماری داشتند به بیان گزارش عملکردی در این خصوص پرداختند.

همچنین پژوهشگران دانشگاه  حکیم سبزواری خواستار حمایت مجموعه علوم پزشکی از بکارگیری دستاوردهای فناورانه دانشگاه در حوزه های پزشکی و همکاری جهت اخذ استانداردهای لازم برای ساخت تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز حوزه پزشکی توسط پژوهشگران دانشگاه که خود سبب صرفه جویی اقتصادی فراوان و مانع از خروج ارز از کشور می شود، شدند که این درخواست مورد پذیرش مسئولین نظام پزشکی قرار گرفت.

لازم به یادآوری است طراحی و ساخت کابین ضدعفونی کننده، ساخت دستگاه پالس اکسیمتر(Pulse Oximeter) جهت پایش وضعیت سلامت مبتلایان به ویروس کرونا، تعمیر ونتیلاتور، تولید الکل، ماسک و لباس ایزوله اتاق عمل و ژل ضدعفونی از جمله دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری در دوران کرونا بود که این دستاوردها توانست کمک شایانی در مهار کرونا  داشته باشد.