جلسه هم اندیشی با هدف توسعه همکاری ها و ارتباطات دانشگاه های حکیم سبزواری و بزرگمهر قائن و مدیریت شهری دو شهر سبزوار و قائن با حضور دکتر حاجی آبادی معاون پژوهش و فناوری، شهردار قائن و اعضای شورای این شهر،  مدیران حوزه فناوری و اعضای هیات علمی دو دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر برزویی رئیس دبیرخانه منطقه ۵ ضمن اعلام این مطلب که ۱ سال از شروع بازآفرینی و ارتباط دانشگاه با شهرداری می گذرد، برگزاری این جلسه را از پیامدهای نشست وبیناری حضوری- مجازی بازآفرینی در  ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲شهرداری قاین قلمداد کرده و افزودند جهت انتقال تجارب، حلقه های اندیشه ورز با محوریت دانشگاه بزرگمهر-دانشگاه حکیم سبزواری، شهرداری سبزوار-شهرداری قاین و دبیرخانه بازآفرینی منطقه ۵ در منطقه قاینات تشکیل دهیم.

دکتر صفایی مدیر گروه دفتر ارتباط با صنعت با جامعه دانشگاه حکیم ضمن ابراز خرسندی از حضور شهردار و شورای شهر قاین در دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی کامل جهت همکاری با شهرداری بزرگمهر قاین و شهرداری قاین را اعلام داشتند.

سپس آقای دکتر غلامپور شهردار قاین ضمن تشکر جهت هماهنگی این جلسه اذعان داشتند که می بایست در کارهای اجرایی رویکردهای علمی را بکار بگیریم و مبانی نظری برخاسته از دیدگاههای علمی اساتید دانشگاه بوده و باید از ظرفیت دانشگاه در مباحث اجتماعی و کالبدی فضاهای شهری استفاده کنیم.

آقای قرایی رئیس شورای شهرستان شهر قاین نیز از اینکه در چند سال اخیر بازآفرینی زنده شده است ابراز خرسندی کردند و افزودندپتاسیل و ظرفیت خوبی در بافتهای شهری سبزوار وجود دارد که علاقمند به استفاده از این ظرفیت و همکاری مشترک می باشیم.

دکتر روشنفکر عضو شورای شهر سبزوار نیز با بیان این مطلب که سبزوار در بازآفرینی حرفی برای گفتن دارد افزودند مقدمه ای برای همکاری های مشترک بخصوص در حوزه بازآفرینی می باشد. همچنین دانشگاه حکیم سبزواری از پتانسیل بالایی در این حوزه برخوردار بوده و شهرداری و شورای شهر سبزوار آمادگی کامل جهت انتقال تجربیات و دانش را دارد.

آقای دکتر طالبی عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم نیز ضمن تشکر از حضور شهرداری و شورای شهر قاین در سبزوار و توصیف شهر قاین منطقه خراسان جنوبی جهت انجام هر گونه همکاری فی مابین اعلام آمادگی نمودند.

در پایان نیز  دکتر حاجی آبادی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه حکیم ضمن معرفی و قابلیتهای دانشگاه حکیم سبزواری افزودند که دانشگاه در حوزه های شهری پتانسیل خوبی در ارائه پایان نامه های دانشجویی دارد در حوزه فناوری نیز بیش از ۳۰شرکت فناوری فعال داریم و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه نظارت کامل بر قرادادها دارد.