نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ دانشگاهیان با معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد.
در این نشست صمیمانه که به دعوت کانون بسیج اساتید شهرستان سبزوار از معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد، دکتر اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان ویژگی های ممتاز دانشگاه، به نقش سازنده دانشگاه حکیم سبزواری در تبیین و روشنگری پشت صحنه اغتشاشات اخیر اشاره کردند و حضور معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری را در جمع دانشگاهیان دانشگاه حکیم سبزواری فرصتی را فرصتی مغتنم یاد کردند.
در ادامه دکتر جعفری با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه حکیم سبزواری بیان کردند: منشاء انقلاب اسلامی ایران برخواسته از مذهب و سیره اهل بیت(ع) است و سیره آنها هم برگرفته از معارف الهی است، انقلابی بی بدیل که افرادی بزرگ مانند شهید حاج قاسم سلیمانی را که مصداق بارز زهد و تقوا بود تربیت کرد.
معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، انقلاب اسلامی را جزء معدود انقلاب هایی برشمردند که فضای دنیا را تغییر داد و سیر بشر مادی را به سمت تعالی تغییر داد.
ایشان همچنین رویکردهای برخورد با انقلاب اسلامی را در بین افراد مبتنی بر سه رویکرد خیانت، حماقت و حمایت عنوان کردند و گفتند: برخی چشم های خود را به روی تمام ویژگی های ممتاز انقلاب اسلامی بسته اند و همه چیز را سیاه می بینند و بیان می کنند که انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است، این افراد در طبقه خیانکاران هستند.
در مقابل برخی افراد هم می گویند که همه چیز در انقلاب اسلامی خوب، عالی و بی نقص است که این هم تفکری غلط است و ما می دانیم می شود کارهای خیلی بهتری انجام داد چرا که با احیاء تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری(مدطله العالی) عنوان نموده اند فاصله زیادی داریم.
در این بین حمایتگران نقشی درست را ایفا می کنند که محاسن جمهوری اسلامی ایران را می بینند، مشکلات را احصا می کنند و در صدد رفع مشکلات هم هستند.
دکتر قاسم جعفری در ادامه افزودند: امروز در جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و به فرموده قرآن کریم باید زمانه خود را بشناسیم، از این رو نقش جهاد تبیین، نقشی ارزنده است که بایستی به صورت خاص به آن اهتمام ورزید و در این بین نقش علماء مانند سراج راه است.