نشست وزارت صمت با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت سبزوار صبح امروز با حضور دکتر سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، رئیس و هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری و فعالان بخش صنعت شهرستان در تالار همایش های بین المللی بیهقی برگزار شد.

دکتر سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: خوشحالیم که با توجه به شعار سال نشست امروز در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، مواردی در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت در این نشست مطرح شد، ارتباط بین صنعت و دانشگاه با توجه به شعار سال یک ضرورت واقعی برای ماست و هم واحدهای صنعتی از این ارتباط استقبال می‌کنند هم واحدهای آموزشی، پژوهشی و مراکز علمی این استقبال را دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به مواردی که امروز مطرح شد بنا شده کار مشترکی در این حوزه در سبزوار انجام بدهیم و موارد را بررسی کنیم تا دو طرف بتوانند در سبزوار به تفاهماتی در سرمایه‌گذاری‌ها و کارهای پژوهشی خروجی محور برسند و این ارتباط برقرار شود که این را ما پیگیری خواهیم کرد و انشالله پس از حصول نتیجه به عنوان یک کار نمونه در سبزوار اجرایی خواهیم کنیم.

دکتر سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به اینکه در این جلسه بخش‌های مختلف صنایع، اصناف، فعالان بخش معدن و بخش های تولیدی حضور داشتند، گفت: در این نشست واحدهای صنعتی و تولیدی نکاتی را در حوزه مشکلات صنایع در شهرک‌ها و تخصیص زمین، چالش‌های حوزه برق و آب و…مطرح کردند که موارد را شنیدیم و برخی را بررسی کردیم و انشالله موارد را پیگیری خواهیم کرد .

وزیر صمت اظهار داشت: همچنین در مورد چند پروژه مهم تصمیم‌گیری شد و امیدواریم بتوانیم کارهای مهم و ارزشمند به لحاظ سرمایه گذاری در سبزوار انجام دهیم.

دکتر فاطمی‌امین افزود: در سطح کلان کشور  مهمترین نکته در دانش بنیان شدن این است که سهم تحقیق و توسعه از هزینه‌های بنگاه ها بالاتر برود یعنی واحدهای صنعتی و تجاری ما مبالغ قابل توجهی را برای تحقیق و پژوهش صرف کنند و نکته دیگر اینکه این هزینه ها به افزایش کیفیت بیانجامد و صرفا یک کار دکوری نباشد یعنی نباید دانش بنیان شبیه مقاله نویسی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به وزیر صمت و همراهان ایشان چند درخواست را مطرح نمود.

دکتر حاجی آبادی در این نشست با اشاره به ارتباطات خوب دانشگاه حکیم سبزواری با بخش صنعت، گفت: درخواست ما ایجاد پژوهشکده ماموریت محور با همکاری وزارت صمت و دانشگاه حکیم در این دانشگاه است و پیشنهاد ما ایجاد پژوهشکده ماشین های الکترونیکی ماموریت محور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در سخنان خود در خصوص تاسیس پارک علم و فناوری در سبزوار به عنوان یک زیرساخت  اصلی توسعه و فناوری و اختصاص اعتبار زیرساخت تامین ۱۰ هکتار برای این پارک نیز درخواست هایی را مطرح کرد.

همچنین دکتر حاجی آبادی درخواست راه اندازی  شعبه ای از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) و صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری را در این نشست عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست که با صرف صبحانه کاری همراه بود نمایندگان مردم سبزوار در مجلس و مسئولین و فعالان بخش صنعت و معدن سبزوار نیز مواردی را مطرح کردند.