مدیر تعمیر و نگهداری ساختمانها و تاسیسات دانشگاه اهم فعالیت های صورت گرفته توسط این مدیریت را در تابستان ۹۵ نوسازی، بهسازی و تعمیرات فضاهای مختلف دانشگاه عنوان کرد.

محمد همایی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، افزود: برحسب دستور ریاست دانشگاه و تاکید معاونت اداری مالی بر استفاده از فرصت تعطیلی دانشگاه جهت انجام فعالیت های تعمیر و بهسازی فضاها،  در تاسیسات امسال حداکثر استفاده را از این بازه زمانی نموده است.

وی با اشاره به این مهم که در سه ماهه اول سال در نامه های که به معاونان و روسای دانشکده ها زده شد درخواست کردیم  موارد تعمیرات  مورد نیاز حوزه های خود را عنوان کنند، تصریح کرد: بر اساس گزارشاتی که به دنبال این درخواست ها به ما رسید،  فصل تعطیلات، رسیدگی به این موارد در دستور کار مدیریت فنی تعمیر و نگهداری ساختمان ها و تاسیسات دانشگاه قرار گرفت.

همایی در ادامه با اشاره به تعمیرات خوابگاه های دانشجویی در تابستان ادامه داد: در راستای سیاست های مدیریت عالی دانشگاه در جهت رفاه و ارائه خدمات به دانشجویان  بحث تجهیز و نورپردازی و نورافشانی خوابگاه ولی عصر و  نورپردازی محیطی خوابگاه بهار با نورهای SMD و چراغ های دفنی و تزیینی در جهت ایجاد محیطی فرح بخش برای دانشجویان در دستور کار ما قرار گرفت.

وی همچنین عنوان داشت: برطرف کردن مشکلات سرویس های بهداشتی خوابگاه ها و موضوع نم زدگی این محیط ها با استفاده از فناوری نانو از دیگر فعالیت های صورت گرفته در تابستان امسال می باشد.

وی یادآور شد: همچنین در خوابگاه ولی عصر و بنا به ضرورتی که حس می شد بحث نصب سقف کاذب در سالن اجتماعات در دست اجرا می باشد تا محیطی زیبا و آرام جهت مطالعه دانشجویان ایجاد شود.

مدیر تعمیر و نگهداری ساختمانها و تاسیسات دانشگاه در ادامه با اشاره به تعمیر و تجهیز دانشکده ها، نیز عنوان داشت: ایجاد سالن کنفرانس جهت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده الهیات، ایجاد اتاق اساتید در دانشکده نفت، تفکیک سالن ورزشی شماره ۱ دانشکده تربیت بدنی به چهار سالن برای ورزش های کشتی، ژیمناستیک، بسکتبال – والیبال و تنیس،گوشه ای از فعالیت های این مدیریت در فصل تابستان است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مواردی که مورد نظر ریاست دانشگاه است بحث هوشمندسازی تاسیسات دانشگاه است، با توجه به گذشت بیش از  سی سال از احداث این تاسیسات ضرورت این بحث احساس می شود و این مهم در دستور کار ما قرار گیرد.

همایی ادامه داد: این طرح در دو مرحله اجرایی می شود،  مرحله اول شامل جایگزین کردن دستگاه های فرسوده با سیستم های زود و مرحله دوم هوشمندسازی است که با رایزنی های انجام گرفته این طرح با همراهی و پشتیبانی مرکز رشد دانشگاه در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های جدیدی که این مدیریت انجام داد است خط کشی خیابان های دانشگاه با طرح های ترافیکی برای اولین بار می باشد.

وی اجرای ۱۲ هزار متر آب یاری قطره ای در فضای سبز دانشگاه و برگزاری جلسات کارشناسی جهت ساماندهی و جمع آوری آب های سطحی  دانشگاه در جهت استفاده بهینه از منابع و افزایش آب چاه ها و همچنین جمع آوری آب باران در ۶۰ هکتاری که فضاسازی شده با همکاری معاونت عمرانی را از جمله دیگر فعالیت های مدیریت تعمیر و نگهداری ساختمانها و تاسیسات دانشگاه برشمرد.

مدیر تعمیر و نگهداری ساختمانها و تاسیسات دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: لازم می دانم از ریاست محترم دانشگاه، معاونین عزیز و همکاران محترم اداری و هیأت علمی که ما را در کارهای پشتیبانی راهنمایی و حمایت نموده اند تشکر کنم. همچنین از نیروهای تاسیساتی و پشتیبانی این اداره که با همت و تلاش خود سبب تحقق فعالیت های خوب و بزرگی در مدت کوتاه تاسیس این مدیریت بودند قدردانی و تشکر می نمایم.