همایش بزرگ “نو دانشجویان” دانشگاه حکیم سبزواری  با حضور اولیاء آنها و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، رئیس دانشگاه  حکیم سبزواری  در این مراسم طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: شما دانشجویان وارد مرحله جدیدی از زندگی‌ شده‌اید که عملکرد آنها در این مرحله در آینده خودشان و جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه گفت: ما مسئولان دانشگاه به سهم خود و در حد توانایی‌ که داریم در جهت ارتقاء شخصیتی دانشجو از جنبه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی تلاش می‌کنیم. خانواده‌ها نیز در کنار دانشجویان هستند اما در اصل بیشترین تلاش معطوف به خود دانشجو است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزوای افزود: ما از دانشجویان حمایت می‌کنیم آنها نیز باید تلاش کنند همانند زحمتی که تا اینجا کشیده‌اند دوره چهار ساله دانشگاه را به خوبی و با موفقیت پشت‌سر بگذارند و خودشان را بسازند تا با دست پر و انگیزه‌های بالاتر وارد جامعه شوند.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه موفقیت دارای سه محور دانش و مهارت و تعهد است، تاکید کرد: انگیزه موتور محرکه در عرصه های علم و دانش است باید ابتدا خدمت به خود و سپس خدمت به جامعه و محیط را در دستور کار خود قرار دهیم

دکتر حداد نیا با اشاره به اینکه در طول تحصیل سه دوره آموزشی را در زندگی می گذرانیم،تصریح کرد: هر فردی تا  اول دبیرستان آموزش های عمومی را فرا می گیرد، در دبیرستان آموزش نیمه تخصصی ودر دانشگاه آموزشهای تخصصی فرا می گیریم و  دانشگاه جایی است که قرار است علم و دانش را به صورت تخصصی فرا بگیریم.

 وی با بیان اینکه در موفقیت دانشجو  در عرصه تحصیلات دانشگاهی سه محور استاد، دانشجو  و محیط  نقش اساسی دارند،عنوان کرد: هر کدام از اضلاع این مثلث سهم خود را دارند به هرمیزان دانشجو سهم خود را بالاتر ببریم محیط و استاد نیز بیشتر به یاری ما خواهند شتافت.

 دکتر حدادنیا  با عنوان اینکه ارکان آینده در اختیار شما دانشجویان امروز، است: علاوه بر علم و دانش در دانشگاه زندگی  می آموزیم و  یاد می گیریم در کنار هم و دور از خانواده زندگی کردن را تجربه کنیم و  چگونگی روبه رو شدن با مشکلات را می آموزیم.

 رئیس دانشگاه در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: شما همکاران آینده ما هستید کسانی که قرار است آینده کشور ایران را بسازید و این مسئولیت سنگینی است و باید با همت و تلاش مضاعف در راستای این مهم بکوشید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام  دکتر سید جواد خاتمی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری در صحبت هایی ضمن خوش آمد به دانشجویان جدید محیط دانشگاه را محیطی مقدس عنوان کرد و افزود: در کتب دینی و احادیث مسلمانان به تحصیل و تهذیب تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به  برنامه های متنوع و مختلفی که این نهاد برای دانشجویان تدارک دیده است، افزود: ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی در دانشگاه و استقرار فضای معنوی متناسب با دانشگاه و رشد علمی و معرفتی، با همکاری سایر معاونت های دانشگاه و تشکلهای دانشجویی از مهمترین وظایف نهاد رهبری در دانشگاه است.

در ادامه حجت الاسلام  دکتر رضا کشاورز معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی  یکی از پرمخاطب ترین معاونت ها در سطح دانشگاه به شمار می آید،،وجود۱۵کانون فرهنگی و اجتماعی،تشکل های اسلامی و۲۹انجمن علمی را از دلایل حضور و مراجعه دانشجویان به حوزه فرهنگی عنوان کرد .

و یافزود: جذب،حمایت و نظارت از تفکر،ایده و برنامه ریزی های دانشجویان از مهم ترین وظایف این حوزه به شمار می آید که وجود دو مدیریت فرهنگی و اجتماعی به عنوان بازوان خدمت رسان در این حوزه می تواند زمینه ساز رشد و تعالی پتانسل های بالقوه دانشجویان مستعد و پرتلاش باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: فعالیت‌های کیفی حوزه فرهنگی با محوریت دانشجویان، تقویت تعامل و ارتباط‌های ملی و بین المللی در حوزه فرهنگی و دانشگاهی را ضروری دانست و اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگی،نگاه عمیقی به این مقوله داریم و تربیت افراد متخصص در اجتماع و محیط های شغلی از اولویت های مجموعه فرهنگی و اجتماعی می باشد.

سپس دکتر کروجی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه های امروز دانشگاه های نسل سوم هستند عنوان داشت: دانشگاه نسل سوم دانشگاه های کارآفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه فرایند کارآفرینی از آموزش درست آغاز می شود و توسعه می یابد، تصریح کرد: قلب تپنده دانشگاه، آموزش است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ترکیب اعضای علمی جوان و پویا با اساتید با تجربه در دانشگاه را از جمله عواملی برشمرد که سبب بالارفتن کیفیت آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری شده است.

در ادامه دکتر علیرضا انتظاری معاون دانشجویی دانشگاه با خوش آمد گویی به دانشجویان جدیدالورود و اولیاء آنها دانشگاه حکیم سبزواری را در  ارائه برخی از خدمات به دانشجویان، دانشگاه شماره یک استان برشمرد.

وی با اشاره به محوره های فعالیت معاونت دانشجویی برای نو وردان به دانشگاه به تشریح فعالیت های این معاونت پرداخت.

دکتر انتظاری در ادامه سخنان خود در این مراسم یادآور شد: هم اکنون پوشش  خوابگاهی دانشگاه برای دانشجویان دختر پوششی ۹۰ درصدی می باشد و امسال ۲۱۴۴ دانشجوی دختر و ۶۷۲ دانشجوی پسر از امکانات خوابگاهی دانشگاه بهره مندند.

معاون دانشجویی دانشگاه در خاتمه سخنانش رو به نو دانشجویان دانشگاه با اشاره به این مهم که از این به بعد شما را به عنوان یک دانشگاهی و جزء جامعه دانشگاهیان می شناسند، گفت: این عنوان مسئولیت سنگینی را برای شما در پی دارد و باید در جهت حفظ و صیانت این اسم و رسم بکوشید.

سخنران پایانی مراسم مهندس نصرتی پور، مدیر حراست دانشگاه بود که در سخنانی، دانشگاه را کانون نخبگان جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: این کانون محیطی مقدس است و همه ما به عنوان جزیی از خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری باید در راستای حغظ شان و منزلت این کانون بکوشیم.

وی وظیفه اداره حراست را پیش بینی و پیشگیری از مشکلات و معضلاتی که ممکن است گریبانگیر دانشجو و جامعه دانشگاه شود عنوان کرد و  از دانشجویان خواست هنر نه گفتن را بیاموزند .

مهندس نصرتی پور در خاتمه  تصریح کرد: با کمک همدیگر و با رعایت مسائل اخلاقی و داشتن ارتباطات سالم و رجوع به آموزه های دینی بکوشیم فضایی امن و سرشار از طراوت و شادابی را  در دانشگاه ایجاد کنیم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم  و طی نمایشگاهی حوزه های معاونت مختلف دانشگاه در قالب غرفه هایی در فضای باز محوطه دانشکده علوم انسانی به معرفی خدمات و توانمندی های خود پرداختند، همچنین با همت معاونت دانشجویی از نوورودان و اولیاء آنها  پذیرایی به عمل آمد.