همایش در آستان مهر( ویژه نو دانشجویان دانشگاه)با حضور پرشور دانشجویان جدیدالورود، مسئولین و اساتید و کارکنان دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با عنوان اینکه بسیار خوشحالیم که امروز در خدمت دانش آموزران دیروز ونو دانشجویان هستیم، گفت: عرصه رقابت دانش آموزی و آزمون به پایان رسید و دوران جدیدی از زندگی شما آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه  در دوران دانش آموزی نحوه یادگیری آموزش محور بود، افزود: برای دوران دانشگاهی نام دانشجو را انتخاب کردند، دانشجو  یعنی کسی که جوینده دانش و به دنبال دانش است، کسی که قرار است سبک یادگیریش از آموزش محور به پژوهش محور تبدیل شود.
رئیس دانشگاه ادامه داد: ما در دانشگاه و در کنار هم حول محور دانش قرار گرفته ایم و هدف اصلی همه ما در دانشگاه بدون تردید درس خواندن و فراگیری علم و دانش و همچنین فراگیری درست زندگی کردن است.
دکتر حدادنیا عنوان کرد: همه ما در محیط دانشگاه دانشجو   و  به دنبال علم و دانش هستیم و  قرار است با همدیگر شاخص های علمی دانشگاه و در درجه بعدی کشور را تغییر دهیم.
وی با تاکید بر اینکه از امروز دانشگاه حکیم سبزورای برای  شما به عنوان دانشجویان جدیدالورود تبدیل به هویت می شود، عنوان کرد: هر چه دانشگاه حکیم سبزواری برای ما و شما پر آوازه تر و علمی تر شود، غرور ما بیشتر خواهد شد چون جز هویت ماست نمی توانیم این هویت را نادیده بگیریم چون در مسیر زندگی ما قرار گرفته است
رئیس دانشگاه اظهار داشت: مفتخریم که بگوییم امروز دانشگاه حکیم سبزواری در شاخص های وزارت علوم و طرح آمایش علمی به عنوان یکی از ۲۲ دانشگاه اول کشور است، همچنین در تعاملات بین المللی جز ۶ دانشگاه برتر کشور است.
 وی افزود:  شما آیندگانی هستید که قرار است این دامنمه افتخار را تعالی دهید  و بی تردید کشور و جامعه به دانش و خدمات شما در آینده نیازمند است.

دکتر حدادنیا در ادامه با اشاره به تلاقی سال تحصیلی جدید  با ماه محرم حسینی و هفتۀ دفاع مقدس،عنوان داشت:  این همزمانی سرشار از معنویت را گرامی می داریم و روزهای نخستین ترم و سال جدید تحصیلی را به نام و یاد شهیدان  این ماه عزیز و شهیدان دفاع مقدس متبرک می کنیم .

گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید محمد خاتمی مسئول دفتر نهاد با خوش آمدگویی به نو دانشجویان حکیم طی سخنانی با اشاره به همزمانی ماه مهرماه با ماه محرم در خصوص فضایل این ماه برای دانشجویان صحبت کردند.
همچنین در این مراسم از دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری که در المپیاد حائز کسب رتبه شدند و از نو دانشجویان حکیم  که رتبه های برتر کنکور ۹۶را کسب کردند تقدیر شد.
[foogallery id=”2662629″]