همایش ویژه دانشجویان ورودی ۹۹ و ۱۴۰۰ دانشکده های معماری و شهرسازی، ریاضی، تربیت بدنی، علوم پایه و پردیس فناوری های نوین با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه در تالار استاد شریعتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر زنگنه اسدی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان، به دانشجویان گفت: دانشگاه مکان تجربه آموزی و دانش اندوزی است و آینده کشور در گرو تلاش دانشگاهیان است.

 رئیس دانشگاه ادامه داد:  شما در بهترین موقعیت سنی وارد دانشگاه می‌شوید به همین دلیل باید این فرصت را غنیمت بشمارید و به توانمندسازی خود پبردازید که این توانمندسازی باید بتواند هم برای رستگاری دنیا و آخرت شما مفید باشد و هم برای تعالی جامعه و جهان بشریت.

دکتر زنگنه اسدی در ادامه گفت: دانشگاه حکیم سبزواری یکی از هزاران دانشگاهی است که در جهان احداث شده است، تفاوت بین دانشگاه‌های جهان اسلام با دانشگاه‌های جهان بشریت در این است که رسالت دانشگاه های جهان اسلام تربیت نیروی انسانی متدین و متخصص است.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت ما این است که زمینه سازی پرورش یک نیروی کارآمد، متخصص و متدین را ایجاد کنیم، اظهار داشت: امیدواریم که در این مسیر همه ما عزم خودمان را جزم کنیم و به جدیت امور را به پیش ببریم.

رئیس دانشگاه افزود: در این مسیر نیازمند دانشجویان با انگیزه هستیم، وقتی می توانیم انتظار داشته باشیم دانشگاهی کارآرایی لازم را دارد که دانشجویان آن دانشگاه انگیزه کافی برای کسب علم و دانش را داشته باشند.

دکتر اسدی ادامه داد: دانشجویان باید تحصیل علم و دانش را جدی بگیرند و حضور پررنگ و مشارکت جدی در کلاس درس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات پیام رسان ها، اطلاعات علمی و مستند نیست و گاها فریبنده است، گفت: از شما می خواهیم به سراغ متون علمی بروید و با کتابخانه دانشگاه آشتی کنید.

در ادامه این نشست حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری در سخنان به تببین جایگاه دانشجو  و دانشگاه از دیدگاه اسلام و احادیث پرداخت و فعالیت های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه را برای دانشجویان تشریح کرد.

در ادامه این همایش جلسه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه با حضور دکتر امین کوشکی، رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی، مهندس نصرتی پور مدیرحراست، مهندس ضیایی مدیرآموزش، دکتر حکیمی صدر مدیرفرهنگی، آقای ذاکری مدیر دانشجویی و دکتر نامنی مدیرمرکز مشاوره برگزار شد.