هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری با عنوان طراحی و آسیب‌شناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی همزمان با هشتم اسفند ماه روز ملی بزرگداشت آن حکیم، به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه، با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری همایش، گرامیداشت مقام فلسفی حکیم حاج ملاهادی سبزواری و فراهم‌آوری زمینه برای ارتقای آموزش فلسفه اسلامی است.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: افتتاحیه هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری صبح دوشنبه ۸ اسفندماه در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری با سخنرانی شخصیت های علمی و فرهنگی کشوری و شهرستان از جمله دکتر قراملکی استاد دانشگاه تهران و دکتر شالویی رئیس انجمن اثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

دکتر علوی رونمایی از کتابچه و لوح فشرده چکیده مقالات همایش و ارائه گزارشی از دیجیتال سازی و ارشیو نسخه های خطی مدرسه حکیم سبزواری(فصیحیه) و دیگر کتابخانه های سبزوار از برنامه این همایش عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه این همایش دارای رتبه  (ISC)  است، اضافه کرد: پس از داوری مقالات رسیده به دبیرخانه، ۶۳ چکیده مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد، ۱۶ مقاله در روز همایش در قالب پنج پنل علمی ارائه خواهد شد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همچنین با همکاری انجمن علمی فلسفه دینی معاصر، پنل اختصاصی فلسفه دین توسط ۴ نفر از استادان برجسته کشور در روز همایش برگزار می‌شود.

دکتر علوی  اظهار داشت: اختتامیه همایش عصر همان روز در محل آرامگاه حکیم سبزواری همراه با عطرافشانی و ادای احترام و دیوان خوانی حکیم  برگزار می شود.