پیام دکتر علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه به دانشجویان عزیز و خانواده‌ های ارجمندشان

 

با سلام و آرزوی تندرستی برای دانشجویان عزیز دانشگاه حکیم سبزواری و خانواده‌ های ارجمندشان

چنانکه مستحضرید، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر آن شد تا آموزش حضوری در مراکز دانشگاهی کشور تا مدتی تعلیق و کلاس‌ها به‌صورت الکترونیکی و مجازی برگزار شود.

این نخستین تجربه، هم برای عزیزان دانشجو، هم برای ما دانشگاهیان، دستاوردهای بزرگی به‌همراه داشت و دستمایه‌ای شد تا، در راستای ارتقا به دانشگاه‌های نسل جدید، گام‌هایی اساسی برداریم.

با این همه، در کنار تمامی مزایا، کاستی‌هایی نیز آشکار شد؛ از جمله، هزینه‌ تهیه‌ی گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، خرید شارژ اینترنت و شاید از همه ناخوشایندتر، گذراندن ساعت‌های متمادی مقابل دستگاه و نگریستن به صفحه‌ای که ممکن است حائلی بین دانشجویان عزیز و محیط گرم خانواده ایجاد کند.

اطمینان دارم شما خانواده‌ی گرامی، پدران و مادرن عزیز، همسران و فرزندان ارجمند، همه و همه، در این شرایط جدید و گاهی پراضطراب، عزیزان خود را تنها نخواهید گذاشت و وقت و هزینه‌ای را که صرف درس خواندن به شیوه‌ی مجازی می‌کنند حمل بر بی‌توجهی به اعضای خانواده تلقی نخواهید نمود و چنین نیز نخواهید پنداشت که این‌دست هزینه‌ها برای آنان خوشایند است.

آرزومندم چونان همیشه، با هم‌دلی، درک متقابل شرایط و انتظارات این ایام غیرمتعارف را با کمترین آسیب و بیشترین بهره پشت سر گذاریم.

با احترام و بهترین آرزوها

دکتر علی اصغر مولوی، رئیس دانشگاه