به مناسبت روز مهندس و به همت دانشکده های مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری چهارمین همایش دانشگاه، تکنولوژی و توسعه ملی و جشنواره ایده های برتر کارآفرینی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مدیر منتخب اقتصاد مقاومتی و کار آفرین برتر کشور روز سه شنبه در این مراسم گفت: سالانه حدود ۳۰۰ هزار دانشجوی مهندسی در کشور فارغ التحصیل می شوند که با شرایط اقتصادی کشور و ایجاد فضای کسب و کار تناسب ندارد.
دکتر محمد مهدی نایبی افزود: در کشور آمریکا با حدود ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت نیز سالانه ۳۰۰ هزار مهندس فارغ التحصیل می شود که حتی در آن کشور با وجود رشد اقتصادی برای همه ی مهندسان فرصت های شغلی فراهم نیست.
وی با اشاره به وجود چهار میلیون دانشجو در کشوراظهار کرد: هم اینک چهار درصد از جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران دانشجو هستند که این میزان ۲ برابر متوسط جمعیت دانشجو در اروپا است.
این مدیر منتخب اقتصاد مقاومتی کشور با بیان اینکه در دانشگاهها به مهارتهای عملی و کاربردی توجه نمی شود، گفت: مهندسان و دانشجویان باید خود مهارتهای کاربردی متناسب با رشته و نیاز بازار کار را فرا بگیرند .
نایبی ادامه داد: دانشجویان علاوه بر کسب مهارتهای عملی و کاربرری با نگاه اقتصادی و تجاری باید در فضا ی کسب و کار قرار گرفته و فرصت های کارآفرینی برای خود و دیگران فراهم نمایند.
وی یکی از مشکلات و موانع رشد اقتصادی و علمی کشور را تکیه به درآمدهای نفتی دانست و گفت: حجم صادرات غیر نفتی در جمهوری اسلامی۴۰ میلیارد دلار و در کشور آلمان که جمعیت برابری با ما دارد ۲ هزار میلیارد دلار است.
در این همایش از دانشجویان ممتاز رشته های مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری نیز تقدیر شد.

گفتنی است در حاشیه این همایش انجمن های علمی رشته های مهندسی دانشگاه و شرکت های مستقر در مرکز رشد و صنایع شهرستان سبزوار در محل دانشکده مهندسی در نمایشگاهی به معرفی توانمندی های خود پرداختند.