اولین کارگاه آموزشی با عنوان”اصول سرمایه گذاری  و حفظ ارزش سرمایه در شرایط بحران اقتصادی”به همت مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه حکیم سبزواری در روزجمعه مورخ ۲۰-۷-۹۷ در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی نفت برگزار گردید.

 

در این کارگاه ۴ ساعته که در حدود ۱۳۰ نفر از دانشگاهیان ، دانشجویان ، فعالان اقتصادی و صنعتی  شهرستان حضور داشتند مدرس کارگاه جناب آقای دکتر مهدی گلدانی ضمن تبیین شرایط فعلی اقتصاد ایران وعلل اصلی عدم تعادلها ، انواع بازارهای امن و بازارهای پر خطر را برای سرمایه گذاری توضیح داده و در ادامه ضمن بیان نحوه حفظ و افزایش ارزش سرمایه در شرایط فعلی اقتصاد، میزان سرمایه لازم  جهت شروع برخی از کسب و کارها  را  معرفی نمودند و در پایان جلسه نیز به پرسشها و سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

شایان ذکر است قبل از شروع بخش دوم کارگاه ، آقای کیخسروی- مسؤل مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه ، ضمن معرفی مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه ، رسالت مرکز را کاهش شکاف بین تحصیلات آکادمیک و تخصص مورد نیاز صنایع و بازارهای کسب و کاربرشمرده و عنوان نمودند که در این راستا مرکز با انجام نیاز سنجی و بهره مندی از اساتید و متخصصان دانشگاهی و همچنین قابلیت های موجود در دانشگاه از قبیل آزمایشگاهها ، کارگاهها ،مراکز کامپیوتر و فضاهای آموزشی نسبت به تدوین و برگزاری دوره های کاربردی اقدام می نماید. در ادامه ایشان بیان نمودند که با دریافت مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، متولی برگزاری دوره های آموزش کارکنان در شهرستان بوده و در حال انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت برگزاری دوره های مورد نیاز مهندسین سازمان هستند.

در پایان آقای کیخسروی به حاضرین توصیه نمودند که  ضمن بازدید از سایت مرکز آموزش های آزاد ، نسبت به شرکت در دوره های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به تارنمای دانشگاه حکیم سبزواری – بخش مرکز آموزشهای آزاد و یا بصورت مستقیم با ورد به آدرس https://www.hsu.ac.ir/azad  لیست دوره ها و کارگاه های آموزشی این مرکز را مشاهده و ثبت نام نمایند .