رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: کنگره آیین های حماسی راه ابریشم در سبزوار برگزار می شود.
به گزارش سبزوار نیوز  دکتر جواد حدادنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر سبزوار اظهارداشت: هم اکنون مقدمات برگزاری این کنگره فراهم شده و نشست های مختلفی برای برگزاری آن برگزار شده است.
وی با اشاره به رشد بودجه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: این بودجه در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۷۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۵ به ۵۰۰ میلیون تومان رسید که تاثیر مناسبی در رشد فعالیت های فرهنگی دانشگاه و رشد سه برابری نشریات دانشجویی دارد.
وی با اشاره به عقد حدود ۲۰۰ هزار دلار قرار داد بین المللی با دانشگاه ها و شرکت های اروپایی عنوان کرد: با عقد این قرار دادها زمینه برای حضور اساتید، پژوهشگران و اعضاء هیات علمی در این دانشگاه ها فراهم شده است.
وی عنوان کرد: امروز تعداد زیادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه های تورین ایتالیا، پاریس ۱۳، قالب افغانستان و لیون فرانسه برای پژوهش به دانشگاه حکیم سبزواری سفر می کنند.

دکتر حدادنیا با بیان اینکه فضای پس از برجام و افزایش ارتباطات با کشورهای خارجی زمینه برای افزایش ارتباطات با دانشگاه های خارجی فراهم شده است، افزود: دیپلماسی فعال علمی دانشگاه حکیم سبزواری امسال نیز برای ارتباط با دانشگاه های سایر کشورها ادامه دارد و در این عرصه امسال هدف گذاری شده تا با دانشگاه های اروپایی تفاهم نامه هایی امضاء شود.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به امضاء قرار داد بین بخش صنعت با دانشگاه حکیم سبزوار گفت: در سال گذشته  حجم قرار داد های این دانشگاه با بخش صنعت به حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که پیش بینی می شود این میزان به حدود چهار میلیارد تومان  افزایش یابد.
وی تصریح کرد: حجم این قرار داد ها در سال های ۹۰ تا ۹۱ حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود که این میزان در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافت.

دکترحدادنیا خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۵۰ دانشجوی خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ شرکت و هسته فناور در مرکز رشد این دانشگاه در حال فعالیت است که پس از طی دوره پیش رشد، دوره مقدماتی و دوره رشد پیشرفته زمینه ادامه فعالیت آنها در حوزه دانش بنیان فراهم می شود.
دکتر حدادنیا گفت: پس از ورود این شرکت ها به حوزه دانش بنیان دانشگاه به عنوان پشتیان از آنها حمایت های لازم را در زمینه تامین نیازهای مالی، پرداخت تسهیلات تا سقف  ۱۵۰ میلیون ریال و  با کارمزد چهار درصد و معافیت از مالیات انجام می دهد.
🔸دکتر حدادنیا با اشاره به افزایش تعداد اعضاء هیات علمی این دانشگاه از ۱۹۸ به ۲۶۰ نفر گفت: امسال ۲۰ میلیارد ریال به عنوان گرنت پژوهشی برای توسعه فعالیت های علمی اساتید و دانشجویان این دانشگاه اختصاص داده شد.